Lördagsplaner och sent födelsedagsfirande

Lördagar, ensamtid och ledigtid är något som är väldigt viktigt för mig att ta vara på. Samt inte bara det utan även sovmorgon, är viktigt att prioritera då jag stiger upp 4.50 varje morgon måndag - fredag. Man tror inte att det tar på en, på ens krafter och jag förstår inte ibland varför jag känner mig trött. Tänker man ett steg längre, vad man åstakommer varje dag och vad ens kropp och tankar utsätts för krävs de inte många sekunder att förstå varför man är trött. Så mycket man gör, så mycket man tränar, tänker, umgås, pratar, skrattar etc tar verkligen på krafterna och A-O är ju verkligen vilan. Utan vilan finns det stopp, med vilan kan man fortsätta hur länge som helst. Det är skönt att jag har hyfsat lätt för sömn, att jag har bra diciplin med att gå och lägga mig i tid och är en morgonmänniska, annars vet jag inte hur jag hade tagit mig ur sängen på månarna. Imorse tog jag sovmorgon till klockan 11, så skönt att verkligen få sova ut då jag gick och lade mig vid 11. 12 timmars sömn var behövligt, verkligen. Har känt mig väldigt konstig hela veckan, jag har liksom varit lite onärvarande, haft huvudvärk och känt mig hängig.. Hoppas inte det är någon förkylning som smyger sig på för isåfall får jag nog redan nu börja tänka mig frisk ;) Jag gick upp snabbt, bytte om till träningskläder och knäppte dagens celsius! Strax efter det begav jag mig mot gymmet och gick 50 minuter på curven. Hade även tänkt köra lite rygg men mamma väntade på bilen på tiden blev för knapp så jag får köra mitt efterlängtade ryggpass imorgon istället! Jag gick in på Willys och handlade lite frukost + blanddricka och lime för ikväll då vi ska först till Hard Rock Café och käka för att sedan dra vidare ut med klackarna i taket. Det är dags att tillsammans med mina favoriter fira min födelsedag i efterskott eftersom jag inte var hemma på min födelsedag och mina vänner inte kunde veckorna efter. Nu har vi äntligen hittat en helg som passar alla så ikväll ska det firas ordentligt. Jag hann även förbi bolaget för första gången (att köpa något) innan jag brummade hem alldeles för snabbt för att mamma skulle få bilen i tid. 
 
 
Väl hemma hoppade jag direkt in i duschen, den där curven tar fan kålen av mig. Var svettig från topp till tå så duschen var de enda alternativet. Gjorde mig i ordning och började packa väskan för ikväll. Nu sitter jag här, har laddat upp lite bilder från min och Gabbes resa i Thailand samt avnjutit min smarriga omelett till lunch. Måste tipsa om flytande äggvita då det är så smidigt att ha i en omelett tillsammans med ett helt vanligt ägg istället för att slösa på 15 tusen ägg så tar man 1dl vita och blandar i istället. Super bra, super gott och super enkelt! (y) Nu blir det att göra i ordning det sista innan mamse kommer hem för att köra mig till bussen som ska ta mig och Fanni från Stora Höga till stan. Efter det åker vi vidare, hämtar upp Sophie och åker till Alice för förförfest tills ikväll. Jag är redo, ikväll ska det bli roligt! :) 
 
 



Kom ihåg mig?