Framme efter en lång flygresa

Hej min vänner säger jag från andra sidan världen. Här njuter jag i varmare breddgrader, bättre klimat och av att vara ledig! Det har varit ett långt dygn för oss då vi spenderat 28 timmar på olika flygplatser och i olika plan. Vi började från Landvetter vid klockan åtta, mellanlandade i London i två timmar där Zewar lyckades utlösa larmet i en teknik affär 😂 Jag och Engin lämnade stället så fort vi kunde och låtsades som ingenting. Vid 11.30 gick planet som skulle ta oss till Hongkong på 9 timmar! Vi fick mittenplats men löste det genom att stendäcka precis efter vi lyft. Vaknade lagom till maten och somnade om direkt efter, vaknade lagom till frukost och kollade en snutt på en film tiden som var kvar. Väntade en timme i Hongkong då vi åkte till Bangkok, lyckades somna där med då resorna varit i tid och gått bra. 


Inte förens planet från Bangkok blev det försenat, vilket gjort att det flytit på väldigt bra. Vi tog en shuttlebuss från Bangkoks flygplats till deras andra flygplats, den var gratis och tog en timme, där väntade vi genom att stå på händer och spela skip-bo där jag utklassade dom två gånger i rad. Käkade lite mango och jag skrattade konstant hela dagen. Vi sov genom hela flygresan så jag lyckades sova sammanlagt 12 timmar haha det trodde jag aldrig skulle hända 😅 


Väl på planet till Chiang mai hade det redan blivit mörkt. Vi lyfte 17.25 istället för 16.55 så vi blev lite sena men vad gör det på semester? Vi kom fram vid 19.35, tog e tuk tuk till hotellet och fick duschat - ÄNTLIGEN! Efter 12h jobb och 28 timmar flyg var inte mina sockar så jädra fräscha 😫 Vi packade upp och gick ut strax därpå. Gick direkt och åt middag, äntligen fick jag min första kyckling med cashewnötter 😍 Så nu är jag absolut satisfied för idag. Vi gick och kikade på Chiang Mais night bazaar som är en av de största nattmarknaderna. Jag fick såklart shoppat, blev ett par mysbralls och en bikini (för ovanlighetens skull)! 


Efter väldigt många trötta fötter sitter vi nu här med en timmes fotmassage. Här njuter vi till fullo och förbereder fötterna för morgondagens vandring. Imorgon börjar äventyret i gamla stan där vi ska kolla tempel och under eftermiddagen ska vi upp till Thailands högsta berg och deras national park, även kika lite på vattenfall! 😃 Jag är superladdad tillsammans med två andra glajds. På återseende! 🇹🇭




Snart blir det sängen för att orka morgondagen bravader, godnatt eller ah godkväll ni hemma i Sverige! 



Kom ihåg mig?