Att mat kan vara såå gootttt

Haha det är såååå sjukt svårt att hålla sig borta från kylskåpet när man är hemmaaa... Eller är det bara jag som har det problemet? Så fort jag är hemma och rastlös tar jag mig en titt i kylskåpet i hopp om att hitta något att smaska på! Förväntningarna när man öppnar första gången är HÖGA, skyhöga. Man hittar ofta något, men inte det man innerst inne verkligen vill ha eller är sugen på.. Man tar något och går därifrån.. 5 minuter senare (om ens det) är man helt omedvetet tillbaka framför den öppna kylskåpsdörren i hopp om att hitta något mer ätbart, förväntningarna är mindre.. Detta repeteras en miljon-sjuhundratrettiotisen-femhundratjugonio gånger (ungefär) 😂 Och kraven på det man käkar blir mindre och mindre varje gång. Tillslut käkar man något man inte ens tycker om BARA för att haha.. Sedan finns ju även samma sak med frysen och skafferiet.. Haha kaos! Jag måste verkligen sysselsätta mig hela tiden när jag är hemma för att inte gå och småäta i timmar! MEN DET ÄR JU SÅ GOTT O GÅ OCH MUMSA PÅ SAKER! Så ja, resultatet av min ovanstående text är att jag ligger här i matkoma och ska försöka sova, kylskåp 1, Elina 0. 

Jobbet gick hyfsat fort idag. Kvaliten för min del var bra idag, gjorde inte något fel, vad jag vet. Vilket är bra för då blir chefen glad - vilket resulterar i glada montörer 👍 Direkt hem, direkt till isen. Vi hoppade trippel salchow och dubbel axel vilket gick bra. Salchowen strular lite men axeln flöt på även idag. Fick inte till någon toeloop efter men de tar jag imorgon. Avslutade även timmens sista sekund med en perfekt lutz! Kändes bra 😃 Åkte med Helena hem & gick direkt till min bästa vän kylskåpet. Käkade lite & ringde sedan Alice på skype. Hon är ju i Frankrike nu, så vi passade på att snacka en stund nu när det faktiskt passade båda. Sjukt att hon redan varit borta i två veckor den där filuren! När mamse kom hem visade hon mig en ny juice-maskin hon köpt. Vi gjorde egen smoothie av äpplen, apelsiner och morötter, ALLTSÅ. VILKEN. MASKIN!! Man bara lägger i allt, med skap, kärnor o allt o maskinen pressar ut all vätska ut frukten! NAAJS! Vi satte oss sedan vid tvn en stund & nu är de daga för sängen. Imorgon väntas jobb + två timmar is som jag längtar till!

 

Hoppas ni haft en grym dag! Även att ni imorgon vaknar upp med ett leende på era läppar! Kramar 



Kom ihåg mig?