Vintern är påväg

Idag kände man verkligen att vintern och de kalla temperaturerna är på väg hitåt. Redan imorses när jag gick ut för att åka till jobbet var det väldigt kallt. Eftermiddagen var okej men när jag vid halv fem tog en promenad ute var det många lager kläder som gällde. Oj, redan 10 grader & det kommer sjunka snabbt. Dags att bunkra upp lagret med alla vinterkläder och göra sig beredd. Shorts på jobbet kanske inte är en sådan jättebra idé men just inne i fabriken är det ju varmt + att jag är van att ha shorts nu, jobbyxerna är ju för folk med vader lika stora som lår 😫 Idag gick dagen på jobbet ganska segt, det var en sådan där dag alla var lite i sin egna lilla värld, lite trötta. Inte så konstigt när de är grått och kallt, mitt på veckan och tiden på året det börjar mörkna. Så deprimerande att vi snart är inne i den perioden då man åker hemifrån när det är mörkt och kommer ut ur fabriken när det är mörkt. Sådan tur att jag har Thailand att se fram emot om 47 dagar! 


Jag måste även tillägga att jag tycker en sak är helt sjukt (negativt). Jag var inne och handlade på Ica, hade vääldigt mycket tid över så gick och läste på många innehållsförteckningar och blev helt häpnadsväckt. Alltså det är helt sjukt varför livsmedelsverken måste trycka i massa skit i maten, de är E-ämnen/konserveringsämnen i princip ALLT vi äter. Inte ens de nyttigare alternativen var utan E-ämnen. Vilken chock, vad är det för värld vi lever i. När slutar råvarorna vara fullproppade med skit och istället börjar bli rena råvaror? NU TACK! 

Efter Ica spontan tog jag bussen till Gabs, som tur var han hemma. Eftersom jag våldgästade och crashade både hans hus och eftermiddags/kvällsplaner hakade jag på det han skulle göra. Skulle haft min vilodag idag men de blev istället att vi åkte till gymmet på brandstationen och körde ett axelpass. Nu känns det gött. Kvarg, dusch och matlagning på det, ligger jag nu här och tänkte säga godnatt. Hoppas ni får en grym dag imorgon! Kramar






Kom ihåg mig?