Välkommen hösten, välkommen oktober

Hunnit med maaaassa idag på min "lediga" dag! Hade massa planerat som jag skulle hinna med och de blev faktiskt riktigt bra :-) Jobbdagen gick fort och bra, det var helt okej roligt idag. Jag har varit väldigt fnissig denna veckan men de gör bara att tiden går fort FÖR MIG hehe så det är ju skönt! Det var så sjuuuukt kallt imorse, bara 4 grader när jag stod ute i bara arbetsbyxor uppvikta till knäna och adidaströja. Man känner ju att hösten är här & vintern på väg. Helt sjukt att det redan är första oktober, löven håller på att ramla av och vi behöver snart ställa om klockan en timme. På söndag fyller mamma år, veckan efter fyller både mammas killes barn år, min bror år och min vän Alicia. Den 18e ska jag på avskedsfest för en vän som åker till Australien i 6 månader och en annan vän har även inflyttningsfest i sin nya lägenhet! Sedan är de även halloween etc. Oktober kommer bli en månad med mycket firande, kommer bli kul och månaden kommer (liknande augusti och september) gå riktigt riktigt fort!

Efter jobbet var det såååån lååång kö hem. Alltså vart kommer alla bilar ifrån? Okej att det är kö vid klockan 16 när alla slutar, men 16.30, 17.00?! Varför är de kö även då? Haha de är helt kaos när man ska på motorvägen vid Kungälv! Varje dag är densamma också så jag förstår inte varför det inte byggs mer vägar eller i alla fall ett till körfält på motorvägen. Jag tror jag behövs som statsminister här i Sverige, haha! 

Kom hem vid 17. Bytte om till träningskläder och åkte med mamse ner till källaren vid Nösnäs där jag körde bröst, triceps och kondition. Eller ah jag gick i 45 minuter, kändes skönt. Efter träningen hjälpte jag mamma med att köra en soffa till en av hennes kunder i Lilla Edet. Nu har vi varit hemma en stund, jag har hunnit duscha, äta och laga lunchlådor bestående av mamses grymt goda korvstroganoff. Mamse bakade nytt fröbröd och gjorde sig själv en smoothie i vår nya råfruktssentrifug-mixer maskin! Hon är såå nöjd 😜 Nu blir de lite nyheter, följt av de hjärndöda programmet Paradise hotel. 

Hade mina nya favoritbyxor från freddystore idag, jag absoloutly loove them!  



Kom ihåg mig?