Superdupersnabb helg

Ja, helgen har ju en sådan där tendens av att gå så himlans fort! Önskar helgen var lika lång som veckan, de behövs fler dagar ledighet. Hur ska man hinna göra allt man vill göra på enbart två dagar? Det funkar ju inte liksom... Igår var det ju kanelbullensdag, vilket man inte fååååår missa enligt mig. Jag vaknade vid 11.30, av att Asta började skälla då mamse körde upp på uppfarten. Lika bra att gå upp för vi hade saker vi var tvugna att hinna med att göra innan mamses kalas dagen efter. Jag hann med att dammsuga hela huset och även hänga upp och vika tvätten. Någon tlmme senare kom Gabbz hit, vi tog en promme med hunden på 3,5 kilometer och började sedan baka bullar! Detta var Gabbes premiärbak av bullar så jag lät han göra det mesta själv (man måste ju lära sig baka bullar någon gång liksom). Enligt mig är kladdkaka och bullar något man bara MÅSTE kunna baka... ;-) Han skötte sig riktigt bra och degen var klar snabbt. Medan vi ställde den för jäsning drog vi in till brandstationen för ett ryggpass på gymmet där. 


En och en halv timme senare var vi tillbaka hemma och gjorde kösrt bullarna! DE BLEV HUR GODA SOM HELST, tror gabbe fuskat och faktiskt bakar flera gånger innan men inte vågar erkänna! Under tiden vi bakade åt vi så mycket deg så när bullarna var klara orkade vi knappt äta någon haha och magen var sååå jäst av all jäst vi fått i oss haha men de var såå värt för degen är verkligen godare än själva bullarna! 




Efter att bullarna var klara duschade jag en supersnabb dusch. Eftersvettades som tusan efter vårt gympass så för alla andras skull tog jag mig en dusch. Gabbe hade jouren med brandstationen på kvällen så runt sju åkte vi hem till honom. Kollade "People like us", åt mer bullar och planerade lite till för Thailand. Helt sjukt att vi åker om 75 dagar nu, jag längtar som bara den! Vi skulle lagat mat med men ingen av oss orkade någon mat efter alla bullar så vi fick väl i oss cirka 0% näringsämnen denna dagen haha. På vägen hem svängde jag förbi Ica och köpte lätt öl till mamse för söndagen, min första alkohol jag köper själv, haha det var lite pinsamt men vad gör man inte för Mamse. Var hemma strax efter 11 och somnade tätt inpå det. 





Kom ihåg mig?