Inflyttningsfest & kvalletid med bff

Ja igår var en hektisk dag. Jag vet och har hört från andra att jag har en tendens att försöka pressa mitt schema till max för att hinna med så mycket saker som möjligt under dagarna. Haha har jag några minuter över, planerar jag. gärna in något att göra då med! Haha 😃 De är kul & jag älskar att ha fullt upp, men de får inte gå överstyr bara så man bränner ut sig själv, det är ju inte så roligt. Igår var i alla fall en grym dag!

Jag vaknade vid 9.15, bak och fram/upp och ner i sängen.. Hur de nu hände, jag måste ha drömt något jättekonstigt. Fattade ingenting & var helt vilsen när jag vaknade. Gick upp direkt och ut i höstrusket med hunden på en 5 kilometers promme. Skönt med frisk luft på morgonen, de regnade inte särskillt mycket så det var för en gångsskull faktiskt skönt att vara ute när de småregnade. 

Vid 10.25 kom jag tillbaka hem, hade planer att möta Idish på gymmet vid 11. Gjorde i ordning frukost under tiden jag gjorde mig i ordning, multi-taskade hela morgonen, grymt jobb av mig! Käkade stekt ägg till frukost & hann sedan svänga in för att tanka bilen med innan jag ålte vidare till gymmet. Var där prick 11, så grymt av mig. 



Efter ett grymt all-around pass med Idish åkte jag vidare till Singhai thai. Där mötte jag världens bästa gabz för en lunchdejt. Vi käkade buffé på thaien under de 45 minuter han hade lunch, en riktig speed-date haha. Han har ju inte de lika gött som mig som hade ledigt, långhelg for the win! 👌 


Vid 13.15 när han var tvungen att åka tillbaka och jobba sprang jag snabbt in hos Michelle, kramade om henne & sa hej i hastighet 100 haha. För på 45 minuter skulle jag hinna handla blanddricka & lime, åka hem, duscha, göra mig i ordning, packa och åka till Högenorum där bilen skulle gå 14.00. Alltså STRESS! Efter att jag kört hem med en genomsnittshastighet på 400 000 kilometer i timmen var jag hemma fem i halv, lyckades packa, duscha och fixa allt på 20 minuter, sedan körde mamse mig till affären och jag hann handla + vara i Högenorum kl 14. FAN VAD JAG ÄR GRYM! Jag hann inte göra mig i ordning utan åkte iväg o fixad och med blött hår men jag tänkte att de hinner torka på vägen och jag kan göra mig i ordning hos Krille när vi senare kommer fram. Så hade jag lite mer tid på mig, bra tänkt! Hade aldrig hunnit annars! Vi kom iväg strax efter två, åkte in till Mölndal & hämtade upp Alicia och började vår road trip till Linköping. Första stoppet blev i skogen för pisse-paus.  

Två pisse-pauser senare var vi väl framme i Linköping. Resan gick på cirkus 3 timmar för klockan var runt 5 när vi parkerade. Jag & Alicia slängde oss in på toan och gjorde oss i ordning, bytte om och redan vid halv 6 började kvällen. Vi körde beer pong innan alla började ramla in. Vi körde killarna mot tjejerna och vi slog killarna överlägset, så sjukt najs! Bäst var vi. Resten av kvällen är ganska suddig & jag vaknade imorses med en bula i huvudet, ont i kroppen och trött haha kaos. Men de var en tvärvärd kväll & jag hade huuur roligt som helst! 




Ja jag minns i alla fall att vi åt vääldigt många riskakor till kvällsmat haha. 


Imorse vaknade jag redan vid 8, blir alltid att jag vaknar tidigt när jag druckit. Men det verkar vara enbart för mig detta händer, haha alla andra sov som stockar. Gick upp och drack lite vatten & kollade upp buss in mot stan. Jag tänkte nämligen att jag passar på att hinna träffa min kära vän och fd granne Alicia innan jag åker hem. När jag väl invaderar och gör hennes stad osäker vill jag ju gärna träffa henne också. Så jag klädde på mig, packade min väska och åkte kollektivt in till stan. Mötte upp henne vid Trädgårdstorget och kände igen mig förvånansvärt mycket sedan vi var i Linköping på senaste elitserietävlingen. 


Vi satte oss på ett mysigt konditori där vi åt frukost, fikade och pratade i timmar. De var bara vi och pensionärerna uppe men vad gjorde det? Super mysigt att träffa hemne igen & höra hur hon haft det. Efter en lång fikastund gick vi en sväng till gina & hm. Båda två hittade en kofta på rean, lila såklart för 99kr! Nu har jag två 👌 

Sedan när klockan började närma sig min bussavgång följde hon mig till netto för att köpa färdmat. Sedan mötte jag hennes kompis en snabbis innan jag promenerade vidare till bussen. Trodde en tag jag inte skulle hinna i tid men de gick super. Hade till och med 10 minuters marginal, de händer ju aldrig! Haha i alla fall inte för mig ;-) Nu är jag i alla fall ombord på denna lyxbuss och påväg hemåt mot min kära stad Göteborg! 



Kom ihåg mig?