Hälsosam & aktiv livsstil

Ja, ibland känner man ju av lite extra att man har en aktiv livsstil. Allt ska hinnas med och så mycket som möjligt ska hinnas med på samma gång. Men jag känner lite så, att eftersom jag går upp så tidigt på morgonarna så är de enda sättet för mig (för att inte känna av att jag blir trött) att ständigt hålla igång. Jag är pigg så länge jag har något att göra och är igång & sedan så fort man sätter sig och slappnar av så känner man GENAST sig som en levande zombie! Imorse vaknade jag pigg, men blev genast trött när jag somnade i bilen på vägen till jobbet. Men fick mig en halvtimmes extra sömn så de kändes bättre än innan. Jobbdagen gick ganska segt, eller i alla fall fram tills lunch, men sista halvan av dagen gick mycket fortare. Sjukt att det redan är fredag imorgon och sista dagen på arbetsveckan & en grym helg väntas! När jag gick upp imorse luktade det fortfarande nybakat bröd från kvällen innan så jag kunde ju verkligen inte låta bli att smaska på fröbrödet innan jag åkte. På bilden ser ni även c-vitamins bomben mamse förberedde till mig, så god och hälsosam! 


Haha ja, när jag väl kommer till jobbet på morgonen är jag först. Därav blir de ofta en morgon-selfie för att jag inte har något bättre för mig tills mina andra lagkamrater studsar in en stund senare. Åkte hem, hämtade bilnyckeln och for vidare till ishallen.. Hann PRECIS till ishallen till hel, var på isen ca 5 över. Första träningen på länge jag tränade i klänning, innan senaste gången med Jossan var de HUR länge sedan som helst jag hade det så det var lite kul med variation! 

Bilden är inte från idag. 
Träningen gick braaa! Trots att jag gick på med allt för löst knutna skridskor funkade uppvärmningen okej. Fick knytit om, men lyckades då knyta för hårt istället.... Haha någon som känner igen sig?! Så svårt de här med nya skridskor, man är van att knyta de gamla så hårt för att de var så slappa så nu gör man likadant för att man är van.. Då blir de istället blodstopp i foten och de krampar som bara den :/ Men bättre för hårt knutna än för löst. Fick hoppat igenom alla hopp med tre-hopps-kombinationer. Både flip och lutz sattes som jag ville idag! Sedan hoppade jag typ axel konstant i 20 minuter, haha jag blev så glad när jag stod den att jag inte ville sluta hoppa! 🙈 Direkt efter isen åkte jag ner till Nösnäs gymmet och körde ett axel- och tricepspass med Ida. Vi mörbultade verkligen musklerna idag, kommer kännas skönt imorgon förhoppningsvis! Direkt hem, gjorde mig en omelett och satte mig nere i soffan med mamse framför Hela Sverige bakar! Nu blire nana för att de snabbare ska bli helg. Hoppas ni haft en jättebra dag :) 




Kom ihåg mig?