Un giorno fantastico



Har det helt underbart här i pizza-landet med världens bästa Isi. :) Frukosten på hotellet är room-service varje morgon och består av panini (vitt bröd) nybakat såklart direkt från bagaren med nutella till. Så sjukt gott haha det är till och med så att man längtar till frukosten varje morgon trots att frukosten är så otroligt simpel hah. Får inte glömma juicen vi får med 😜 


Tidig lunch varje dag är såklart en glass. Men olika ställen varje gång för att i slutändan hitta den absolut bästa och mest prisvärda i hela Rom. Efter fyra dagar nu har vi helt klart hittat den bästa NUTELLA GLASSEN 😍 Vi båda verkligen dör på den. 


Stället heter Blue Ice och de har huuur många smaker som helst att välja på. Idag blev det nutella (såklart) passionsfrukt och banan. För Isabel blev det nutella (såklart) hallon/vit choklad och banan 🍦 


Efter glass promenerade vi in tilm marknaden, köpte frukt till lunch! Gick sedan vidare till shopping gatan och spenderade några timmar där. Isi fick köpt sig nya shorts och två toppar medan jag fick köpt mig en bikini, två toppar och en handväska! 👍 

Tog paus från shoppandets med lite färsk frukt! ☀️ 

This is how you eat an green apple á la Elina!

Tidig middag/mellanmål på vägen tillbaka till hotellet delade vi på ännu en glass från Blue Ice. Vi kunde inte låta bli när vi passerade! 🙈 

Innan middag stannade vi på vårat favoritställe vid ån, satt på muren och bara pratade strunt och hade det trevligt. Lade några planer för senare i eftermiddag, middag och för imorgon. 

Hittade på vägen hem en mysig restaurang där vi satte och oss åt en tidig middag. Idag ska vi fira min kära vän Sharif som fyller 20! Kvällen börjar vid 20 i hans butik där vi ska förfesta innan vi senare ikväll går ut. 🍸 Kommer bli en riktigt grym kväll. Imorgom blir det upp tidigt för vi ska återigen ut till Ostia för en dag på stranden, vi får se hur det går med att komma ur sängen imorgon bitti. Vi längtar redan till stranden. 


Jag har världens absolut bästa vän. 💜  




Åh så härligt det set ut, ni verkar njuta! Gött att ni bara njuter med massa glass och god mat, det ska man ;) Och det får man ;) Massa pussar från Montpellier

Svar: Har det helt fantastiskt! Vi får ta Florens eller något du och jag. Tror vi trivs bra både du och jag i Rom! 🇮🇹 saknar dig min babe bara! Så segt att jag inte bara kan åka med bussen 10 minuter och hälsa på dig på lördag när jag kommer hem 😫 Hoppas du med har det bäst, lär dig as mycket franska och äter mycket baguetter och ost 😘 Loveu
Elina Hagberg




Kom ihåg mig?