Arriverderci Roma

Efter en helt fantatisk semester vecka i underbara Rom så är det nu dags att återvända till Sverige för jobb, träning och slit! Sa hejdä till Isi vid klockan 13, då hennes plan gick tidigare än mitt. Gick till min terminal, checkade in och kopplade upp mig till nätverket här. Så skönt med en flygplats som inte bara har 30 minuters fritt wi-fi! Denna veckan har gått så himla fort. Känns som vi precis kom hit och nu tyvärr måste åka hem. Vi har hunnit göra så sjukt mycket saker. Redan efter två dagar eller till och med 1,5 hade vi sett i princip hela Rom. Gud vad vi promenerade, fötterna brann och gjorde ont. Köpte mig en stegräknare och vi gick över 30 000 steg varje dag. 

Det absolut bästa under resa att jag fick träffa världens bästa Isi igen, efter 100 dagar utan varandra. Att vi åt mycket god mat och mycket god glass. Hann med både stads-sightseeing och även några turer med tåg ut till Ostia. Vi har åkt vilse och rätt, varit vilse och gått på i princip varenda liten gata i Rom. Träffat massa nytt folk, förbättrat vår italienska och haft en fantastisk tid tillsammans. Mycket skratt, gnäll av onda fötter och många stunder med matkoma. De värsta måste ha varit när vi blev tagna av biljettkontrollanter eller fick en tvär äcklig Banana Daiquiri från en bar. Haha eller gick hela vägen till Fontana di Trevi så var de inget vatten i den för att den renoveras eller något HAHA. Fail 🙈 




Idag hängde vi verkligen på låset till glass caféet, bokstavligt talat. Vi satt utanför och väntade redan vid 9, när de (vanligtvis) öppnar 10.30. Eftersom vi hade bråttom till flygplatsen och vi verkligen inte litar på Italiens kollektivtrafik (efter 8 dagar) så ville vi vara säkra på att hinna, vilket ledde tillatt  vi ville vara ute i god tid. Vår glassvän såg oss utanför vid 10.10 och öppnade enbart för oss så vi hann ordentligt. Efter att vi köpt vår glass och gick ut, låste hon cafeet igen, hhaha så gulligt. Detta blev den sista Blue Ice glassen på ett tag 😫 Men jag säger bara "på återseende" till Rom för jag vet redan nu att jag snart åker tillbaka. SÅKLART tog vi smakerna hallon/vit choklad och nutella. Jag passade även på att testa bounty. Sedan fick vi även rabatt nu sista gången för att vi lärt känna hon som jobbar där haha. Hon gav oss rabatt, så snällt 👏 

Hittade en väldigt söt Nutella-burk på Tax Freen, funderar på att köpa och skicka ner till Isi. Kan ju säga att det ätits lite nutella under de senaste dagarna! 😜


Mitt plan från Rom till Amsterdam lyfter klockan 15.20. Efter det blir det tre timmars väntan på flyget från Amsterdam till Göteborg. Landar i Sverige runt 22.45 och åker direkt hem för att hämta nycklarna till lägenheten. IKVÄLL FLYTTAR JAG IN OCH DET SKA BLI SÅ OTROOLIGT SKÖNT! ☀️ Jag längtar som bara den.  

Säg till mig när du kan skypa, jag vill höra allt om Rom!! Ikväll (lördag) nån gång? :) Puss!

Svar: Kan på tisdag igen! 😘 Hörs då! 💚👆
Elina Hagberg




Kom ihåg mig?