Ska absolut inte klaga

Vilket otroligt konstigt väder vi haft idag.. Koftan har åkt av, satts på, åkt av, på med varmare kläder, tunnare kläder, alla möjliga konstiga kombinationer. Vädergudarna får gärna ta och bestämma sig snart! :| Inatt har jag verkligen sovit jättekonstigt, vaknat tusen gånger och inte sovit djupsömn överhuvudtaget har det känts som. Vaknade upp jättetrött, efter 10 timmars (sömn). Alarmet stod på 8.30 för att dagens planer var Gothia med Aleks. :-) Gick upp direkt, bytte om till härliga promenadkläder och traskade mig iväg trots att jag kände regn i luften. Efter ca 1 kilometer började det såklart regna och jag glömde kepsen hemma till mitt nyduschade hår. Den var lite seg, men aja.. ;) Vad skadar lite duggregn liksom. Vid 09.15, 3 kilometer senare var jag hemma igen, tog på mig kläder för dagen blev shorts och tunika (tog med koftan för säkerhetsskull). Tur att jag gjorde det för fram mot eftermiddagen blåste det rejält. Åt frukost bestående av kvarg med mitt nya proteinpulver OCH DET VAR SÅÅ GOTT! Smakade som vanilj och vit choklad dessert, så himlans mumsigt. Det var absolut inte sista gången jag åt det till frukost. Bra att starta dagen med en proteinbomb! :) 



Gick mot bussen och hann med den precis. Som tur var för mig (person utan busskort) så var terminalen avstängd när jag skulle gå på så jag fick åka gratis (y) Score! Väl inne i Stenungsund gick jag till Snus boa och köpte mig ett busskort för vägen in till Göteborg, lika bra att ha ett när man åker tåg! Vill ju inte bli tagen IGEN liksom, känner att det räcker med en gång :S Mötte upp Aleks på stationen och vi åkte tåget in till gbg tillsammans. Promenerade världens omväg i raskt tempo till Vallhalla där vi kollade två matcher, Djurgården mot Elfsborg och även Hammarby mot Malmö men de var två riktigt tråkiga matcher så vi gick vidare till Heden där Ghana mötte Finland och även AIK mötte IFK. Mer intressant ochfler  mål i dessa matcher! Men mellan detta köpte vi lunch på Kebab House, för mig blev det kyckling-kebabsallad och för Aleks en kebabrulle. Vi tog med maten till Heden och kollade medans vi åt! :D 



Vid 15 var Aleks tvungen att åka hem pga jobbpass från 16-22! Följde honom till centralen och sa hejdå, innan jag gick till min hållplats vid Brunns, köpte en Celsius och satte mig på bussen mot Eriksberg och vidare mot gymmet. På bussen fick jag som sagt sällskap på mitt ben av en äcklig snigel som kom från påsen panttant-grannen hade plockat med sig. Så vidrigt! :|| Hoppade av bussen i lättnad och promenrade i lätt dugg till gymmet. Körde ett ordentligt axel och tricepspass och fortsatte sedan vidare hem till papse och Jonas. Jonas körde mig till Kviberg för att hämta ut datorn, skulle skriva ut bilder som ska vara till en present till en fantastisk vän som fyller tjugo snart! Jag och Jonas åkte tillsammans tillbaka till Ucklum, hämtade ut ett paket på posten, klädde om en motorcykelsadel och hämtade saker som behövdes hämtas. Åkte vid 20 tillbaka till stan. Väl hemma packade jag upp allt jag hade i händerna, lagade lite mat (kyckling omelette igen) och ringde kära Alice på skype! Fick pratat med henne en stund innan hon behövde åka vidare på nya bravader och jag hoppa i säng. Godnatt fina läsare! <3 





Min Odd Molly tröja som kommit! 

Bäst-bäst-bästaste Alice. Jag saknar dig så. Längtar tills vi ses, 1 vecka kvar! 



Kom ihåg mig?