Road trip, TISDAG 22/7 - 2014

Idag vaknade vi tidigt eftersom det var dags för dagen vi väntat på sedan i fredags. Idag var dagen vi skulle överraska Alice och vi hade inte riktigt filat klart på planen HUR vi skulle överraska henne. Vi tänkte så det knakade i bilen påväg mot Montpellier och grymma som vi är kom vi på en bra plan precis innan vi anlände. Vi kom precis i tid som vi hade tänkt eftersom allt flöt på hela vägen. Vi hade bestämt cirkus 12.30, jag och Alice. När vi körde in i Montpellier (efter köriga enkelriktade vägar) hittade vi det centrala torget Le comédie. Där parkerade vi i ett underjordiskt parkeringshus och jag tog med mitt bagage upp för att hon inte skulle misstänka något (det skulle ju se ut som att jag kom direkt från flygplatsen med bagage för 3 dagar. :)
 
Planen var i alla fall att jag skulle träffa henne vid fontänen först, killarna skulle stå och gömma sig/smygfota oss från andra sidan. När jag var redo och visste att dom var redo (genom diskreta sms) som jag sa var till min mamma så berättade jag för Alice att jag hade en överraskning till henne, eller rättare sagt att hon faktiskt fyllt år och att jag har en present till henne. Jag plockade upp min svarta tröja ifrån resväskan och band för hennes ögon så hon inte såg något. Tog henne i handen och började promenera bort med henne så hon inte skulle fatta vart hon var påväg. Det roligaste av allt var att direkt när vi började gå så sa hon "Det bästa hade ju varit om Patrik, Johan och Daniel var här nu" men jag lyckades lösa det bra med "Åh det hade ju varit det allra bästa". Sedan sa hon "Du har säkert spanat in något grymt glasscafée där du ska bjuda mig på glass" då tänkte jag att jag kör en fuling och får henne att tro att hon kom på mig och att det var det jag tänkte göra så jag drog till med repliken "Du känner mig allt för väl". Haha efter lite promenerande runt med ögonbindel (fjärde gången folk måste trott jag var dum i huvudet) ställde jag Alice mitt framför Johan och Patrik och tog av henne ögonbindel. HON BLEV SÅÅÅÅ GLAD, alltså i dessa stunder känner man ju att det var värt allt. Denna reaktionen gör en så glad så det är såå värt att åka 280 mil och ha ont i rumpan efter så mycket bilsittande. Värt alla timmar och alla pengar i världen. Helt klart! ♥ Åh vi blev så glada att du blev så glad Alice. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter en mycket känslomässig stund med många glädjetårar bestämde vi oss för att gå och köpa glass, hehe glassmonster som vi är! Sedan gick vi och bokade bord på (enligt Alice) den bästa italienska restaurangen i Monpellier, La Sicilia. Vi reserverade bort till klockan 20, gick och packade Alice väska på hennes residens. Hon skulle ju såklart bo med oss dessa 3 nätter. 
 
 
 
 
 
 
 
Efter allt flängande hit och dit i staden tog vi bilen ut till havet. Som var OTROLIGT kallt. Så skönt att vi hade med bilen, så vi slapp åka buss och tåg etc varje dag. Allt tar ju så otroligt mycket längre tid då! Då hinner man typ med hälften av allt man vill göra och man pallar typ inte för att det blir så krångligt och omständigt. Men nu löste vi allt tack vare grymma idéer, bra bil och en grym Johan som förare! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter några timmar av sol och bad åkte vi tillbaka hem. Gjorde oss i ordning, duschade etc. Sprang in på en affär och köpte både Rosé och vin för ikväll. Ett sånt här tillfälle är ju ingen snack om saken att man ska skåla om. Team Awesome är återförenade men denna gången i Frankrike, andra sidan Europa. SKÅL PÅ DET! (y) Efter skålning blev det massa fotande. Mer skumpa, mer vin och ännu mer på det. Blev som sagt ett återbesök i affären för att köpa yttligare en flaska Rosé. Sedan promenerade vi vidare till restaurang La Sicilia där vi skulle käka middag. De kommande bilderna är tagna med Alice kamera. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter en lång middag av god mat och en liter vitt vin (som förmestadels sköttes av Patrik och Alice eftersom jag inte gillar vitt vin) gick vi vidare hem för att vila, trodde vi. Men det dröjde inte länge förens jag och Alice bestämde oss för att gå ut till Barberrouse eller vad den nattklubben vi hamnade på nu hette. Det var gratis inträde för tjejer så då måste man ju passa på liksom! Där köpte vi några shots och dansade i ungefär en timme, sedan satte vi oss ute på Le Comédie och pratade om massa skoj! Efter det ledde jag Alice hem på axeln i princip (tror en liter var liiite för mycket to handle om man säger så) haha. Det dröjde inte många sekunder innan vi somnat i den stora dubbelsängen! Sov inte så jättebra då jag vaknade upp morgon efter HELT svettig, det verkligen rann om mig. Helt genomblöt verkligen... Alltså kaos, jag bara slängde mig in i duschen och gick sedan tillbaka och sov en stund till. Måste ju vara pigg för alla bus som skall hända under nästkommande dag. 



Kom ihåg mig?