Road trip, SÖNDAG 20/7 - 2014

Detta "hotell" hade de oskönaste kuddarna jag varit med om i mitt liv. Jag kunde inte hitta någon skön sovposition överhuvudtaget, så hemskt. Kändes som att sova på en paff sten typ. Jag och Johan var super-mega-dunder-trötta denna kvällen och skrattade åt allting, eller i alla fall jag. Sedan stod vi på huvudet mot väggen för att fördriva tiden när vi inte kunde sova. Jag skrattade åt att Johan såg ut som en dinosaurie när han skulle sova, och det gjorde han faktiskt. Snäll som Patrik är, gick han ut till bilen och hämtade våra egna kuddar, strax efter det stendäckade både jag och Johan. Vi ställde återigen alarmet tidigt för att komma till Milano (som var vår nästa destination) så tidigt som möjligt. Det skulle bli bra väder och då är det alltid kul att kunna vara ute och ta vara på dagen. Vi gick ner till "frukosten" om man ens kunde kalla det det... Som bestod av torra mackor och sylt, mjölk och frosties.. Haha sämsta jävla frukosten på hela resan, vi skrattade typ åt det. Man blev inte ens mätt. Så jämförde vi och förväntade oss likadan frukost som på Ballands morgonen innan, haha osis asså. Juste det ja, detta hotellet var man även tvugna att betala i kontanter så jag och Johan begav oss ut på en automat-jakt på morgonen medan Patrik gjorde sig iordning. Jag fick frågat om vägen på italienska, och förstod var dom sa, så nöjd blev jag! Först frågade jag om de pratade engelska (på engelska) men alla 4 män som stod utanför en mack bara skadade på huvudet men sa att de pratade tyska, haha som att det skulle hjälpa tänkte jag, bara för att jag inte kan tyska såklart.. Haha men så frågade jag på italienska, och de förstod dom som tur var, yeey! :D Vi hittade efter en stund automaten och tog ut 160 schweiziska pengar, hur fula som helst. De har ju inte Euro eftersom de inte är med i EU. 
 
 
 
Helt klart äckligaste frukosten på länge, kaos! Magen kurrade lika mycket när man gick därifrån, hej ONÖDIGA kalorier :O Vi stängde igen väskorna, betalade och körde vidare mot destination MILANOOO! ;D Kan snacka om att jag var taggad för mitt favoritland i hela Europa! <3 Beräknad ankomst i Milano var 11. Vi prickade precis. Här var gränsen och vi var tekniskt sätt i Milano ;) Nu skulle vi bara hitta centrum med... 
 
 
Väl framme i Milano runt 11 lyckades vi hitta ett bra parkeringshus. Lite extra körningar och svängar här och var lyckades vi fått parkerat. Vi tog även ut lite pengar i en automat för att ha lite cash med. Vi glömde ju såklart växla pengar när vi var i Sverige, dumma som vi var glömde vi ju hela klart bort det. Men detta uttaget på 950 kronor bidrog också till många skratt under resan då vi dagen efter glömde av att vi tagit ut pengar och kollade kontona och trodde vi blivit bestulna på 950 kronor då vi inte visste varför det dragits pengar från kontot. Lika mycket från allas också. Hahaha det var så sjukt kul. 
 
I Milano lekte vi turister, gick runt och kollade på gamla byggnader! Jag var ju tvungen att kolla Doumo som är en kyrka, väldigt gammal kyrka. Typ det som kännetecknar Milano. Sedan blev det många timmars shopping, stackars superpojkar, men de hängde med mig så glatt in i alla affärer. Affär efter affär. Men som tur var stannade vi HELA tiden för glass på olika ställen. Vi gick på glassafari för att hitta nutella glass men det verkade inte finnas någonstans, det är säkert något speciellt bara i Rom och södra Italien eller något. De kanske inte är så mycket för nutella i norra.. Knäppt i alla fall. Hittade en smak på glassen som hette Pingvin, och den var blandad med RIKTIG nutella så jag var halvnöjd med glassen i alla fall. 
 

Vía Dante hittade vi, som var shoppinggatan! Yey

Patrik var den första som shoppade, ett par strumpor! Medan jag och Johan testade kepsar! 
 

En KOOOORT stund senare var det ju självklart dags för premiärglassen. Man kan ju inte vara i Italien särskillt länge innan man måste äta glass. Jag kan ju säga att jag är såååå glad att jag har de två största glassmonstrena med mig på resan. Det blev totalt 4 glassar denna dagen! De största bägarna med flesta antal kulor som gick varje gång (y) 
 
 

Blev en selfie med den gamla doumon! 
 
Första fotot vi bad någon ta åt oss! 
 
Vi promenerade runt överallt, hittade Ferrari store som vi bara var tvugna att gå in och ta en titt i. När man gick in var det ingen vanlig pling klocka utan en gas från en bil, haha så töntigt. Men det var häftigt där inne. En affär med fyra våningar, för barn, vuxna, lite dyrare och markplan. Det var häftigt. 

 
 
 
Glass nummer 2 var tätt inpå glass nr 1. 
 

Tog lite rast från shoppandet och promenerandet för att vila benen lite. Näst upp var kisse-paus eller ah toaletande. Som blev Donken. ;) Alltid räddaren i nöden. 
 
 
 
Vi hittade en Magnum store där man fick göra sin egna Magnum. Eller det stod en som gjorde den åt en men man fick välja själv hur man ville ha den. Vi var dock på jakt efter en Magnum Caramel, men det blev utan succé denna gången. 
 
 
Lite shopping på h&m efter det. Trots att man alltid kollar i Sverige och jag försöker alltid undvika att kolla i svenska affärer när jag är utomlands kunde man inte undgå. De har ju så bra saker och vi var ute efter färgglada shorts! Patrik köpte ett par skitsnygga marinblå tygskor som användes flitigt under resan! ;D jag och Johan missbedömde även Patriks byxstorlek.. Ganska ordentligt (a) Haha. 


Men lika glad var Patrik för det! 
Efter många timmars shopping promenerade vi tillbaka till bilen. Det tog en stund innan vi förstod hur man tog sig ut ur parkeringhuset men efter lite hjälp från den mest OHJÄLPSAMMASTE människan i hela Italien lyckades vi komma ut. Nu var nästa destination att hitta hotellet vi skulle bo på. Hotellet hette Hotel Firence och låg mitt i centrum, mitt på shoppinggatan och de hade tillgång till ett garage (som tur var). Vi försökte först parkera på gatan men det var ju så komplicerat så efter vi hittat hotellet gick vi och flyttade bilen direkt. En hjälpsam kille från hotellet guidade Johan till garaget, det trååånga garaget! Vilken tur att jag slapp köra där säger jag bara! Vi fick rumsnyckeln, gick till rummet, duschade och gjorde oss i ordning för att gå ut och käka tidig middag. Vi var vääldigt tidigt ute märkte vi. Italienare och deras konstiga mattider... Alla restauranger har sådana konstiga öppettider eftersom de flesta italienare äter så himla sent, runt alltså 11-12 på natten. Vem äter middag så sent liksom?! Då har man ju redan hunnit dö hunger-döden ju!? Ala restauranger stänger efter lunch vid 14 någongång och öppnar tidigast 18 igen, så strange. Vi lyckades hitta ett ställe som öppnade klockan 18 där vi åt. Det var en italiensk restaurang fast med asiatisk personal, så det blev liksom thai/italiensk mix på maten. Italiensk mat med asiatisk touch kan man väl säga. Restaurangen var förövrigt lite häftig. Man satt på ett golv som var som ett akvarium så att det simmade fiskar under oss, sedan fanns det hummrar och sådant inne i restaurangen med, levande asså. 
 
 
Kan ju berätta att vi även ÖVERKONSUMERAT vitt bröd med olivolja och salt, för det är SÅÅÅÅ gott. Alltså det godaste att äta medan man hungrigt väntar på den smaskiga maten. Vi nästan krigade om bröden! Haha. Jag och Johan åt Pasta carbonara och Patrik åt någon nudlar och skaldjursmix bara för att inte alla tre skulle ta exakt samma! ;) Alla tyckte det var gott och vi åt upp allt väldigt fort eftersom vi var vrålhungriga efter en lång dag av shopping och bara glass. 
 

Efter maten var det givet med glass nummer 3. 



Efter glassen strosade vi omkring en stund på stan, kollade i lite till affärer som var intressanta. Vi bodde ju trots allt på shoppinggatan så lite var vi ju tvugna att kolla. Inget skulle hinna öppna morgondärpå innan vi var tvugna att åka vidare. Efter det gick vi tillbaka till hotellet för att byta om och vila lite, efter det gick vi ut och satte oss på världens sämsta bar som blandade drinkar som smakade bajs. Haha där åt vi 4e och sista glassen för dagen som var en Tartufo liknande glassbakelse från Carte d'or som också smakade bajs. Haha lyckat... Vi funderade seriöst på att ta springnota för det var dyrt och smakade hemskt.

 
 
 
 
Hotellet vi bodde på såg ut så här, från utsidan! 
 
Senare på kvällen kollade vi igenom lite filmer från GoPron, lyckade pausa och printa en otroligt sexig fish-eye bild på mig. Jag är såååå stolt, ny profilbild kanske?! 

Dag tre blev också en otroligt lyckad dag med mycket shopping, mycket skratt, god mat och framförallt GOD glass. Så mycket glass att jag och Johan bestämde oss för att gå ut på en morgonpromme dagen efter. Så vi somnade ganska fort när vi kom tillbaka. Ställde återigen alarmet på 7. Denna gången var jag även SÄKER på att frukosten skulle vara godare! 



Kom ihåg mig?