Road trip, LÖRDAG 19/7 - 2014

Lördagen vaknade alla tre pigga och glada för en ny dags äventyr. Jag somnade ju med musik i öronen så jag lyckades sova skönt jag också. Vi hade ställt alarmet på 7 för att komma iväg så tidigt som möjligt. Det var många mil som behövdes köras idag också! :D
 
 
I väntan på att Patrik (som btw är den segaste på att duscha) duschade, fick jag en grym idé om att vi skulle hoppa i hotellsängarna... Hehe det var ingen jättebra idé då Johan lyckades hoppa sönder hotellsängen redan på det fjärde hoppet haha. :'-) Men idéen var bra i den aspekten att den under resan har lett till MÅNGA skratt. Det bästa av allt är att jag satte på GoPron när vi började hoppa så vi lyckats fånga hela händelsen på video, YEY ME! :D 
 
Vi gjorde oss i ordning och gick ner till frukosten. JAG BLEV SÅÅÅ LYCKLIG när jag såg att det var en ordentlig buffé uppdukad! Finns det något bättre än hotellfrukost? Nej skulle inte tro det. Så himla gott. De hade olika bröd, pålägg (NUTELLA!!!) yoghurt, flingor, ägg, äggröra, korv, juice ah you name it. Där satt vi länge och smaskade innan klockan blev lagom till att åka. Jag gjorde mig en "att ta med- macka" som jag planerade att äta till lunch, för att det var så smarrigt och gratis är gott hehe. 
 
 
Mätta av matkoma packade vi ihop våra saker (var inte så mycket att packa ihop då vi knappt packade upp) men gick vi ner och checkade ut och satte oss i bilen och började åka. Vi var redan nu efter att bara packat bilen en gång grymma på att packa in igen så att allt fick plats. Sedan så det låg i bilen låg det genom hela resan, hur många gånger vi än plockade ut det, lade vi tillbaka det precis likadant igen haha. :) 
 
 
Vi brummade igenom hela Tyskland under dagen, med mig och Johan sjungandes i framsätet. Lite nutella och en sked stulet från hotellet kunde det ätas på vägen med. Lunchdags blev när det var kissepaus, vi hittade ett ställe att köpa något enkelt på. Jag hade med mig min smörgås så jag åt den medan Johan och Patrik gick in och köpte var sin. Sedan åt vi i bilen medan vi körde för att spara så mycket tid som möjligt. Idag hade vi en LÅÅÅNG bit att köra, planerna var att hinna genom hela Tyskland och mestadels utav Schweiz för att ha nära till Milano dagen efter. 
 
 
 
 
Med mackorna i händerna körde vi vidare in i Schweiz. Jag vet inte hur det är för er, med för oss höll inte mackorna särskillt länge innan vi blev hungriga igen. Men vi höll oss till runt klockan 6. Ombyggnationer hit och dit och enkelriktade gator gjorde att vi susade omkring i hopp om att hitta mat VÄLDIGT länge haha. Vi körde av i någon liten by i Schweiz någonstans och ville hitta någonstans att äta. Jag kom med idén att springa in på Coop och handla något som vi kunde äta för att göra det snabbt och enkelt, IGEN. Min ide sög väldigt hårt då vi sprang omkring där inne hur länge som helst i hopp om att hitta något, men de hade absolut INGEN färdig mat. Det var till och med så illa att vi stod och övervägde om vi skulle käka frusen paj hahahhahaha. Men tillslut köpte vi sådan mat som egentligen ska värmas i ugn eller micro, kyld alltså, inte fryst. Och en grillad kyckling till det (som faktiskt var varm). Liten vatten på det och KAKOR såklart. Jag har hittat en till som gillar kakor lika mycket som jag, grymt Patrik! (y) Vi satte oss utanför Coop på deras gräsmatta och körde på en spontan picknick. Ännu en gång trodde folket runt omkring oss att vi var dumma i huvudet men jag tycker det fungerade utmärkt. Jag valde någon mat med kyckling så för mig blev det kyckling och grillad kyckling och det = nöjd Elina. Patrik och Johan tog någon nudel och skaldjurssak som jag tror hade varit godare varm. Men det fick gå för denna gången så har vi ett grymt roligt minne på det med, haha. 
 
 
 
 
Efter många många felkörningar hittade vi tillslut ut på motorvägen igen, eller nu var det inte motorväg utan bara rätt väg vi behövde hitta. Alltså dessa vägar vi körde på, så sjukt fina. Det var upp och ner, slingrigt och fint. Bärg och fint landskap överallt. Jag kunde inte med att inte plocka fram systemkameran och knäppa lite fina bilder. Nu satt jag bak också så jag var lite rastlös, därav mobilbilderna. Alltså landskapet, vägarna, bergen, det var så. otroligt. fint. När vi körde där kom världens oväder också, det ösregnade och blixtrade en lång stund på vägen. På dessa slingriga vägar tog även bensinen slut så vi stannade vid en bensinmack med världens utsikt över bergen. Där var det foto- och kisspaus. 
 
 
Nu ska ni få se de seriösa och fina bilderna från landskapen. De var mycket tunnlar, mycket regn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Helt fantastiskt säger jag bara. Det var såklart finare i verkligheten med. Vi körde i alla fall genom i princip hela Schweiz och stannade i en liten by kallad Lugano som är blandning mellan Schweiz och Norra Italien. Vi hade ringt och reserverat ett Bed & Breakfast liknande ställe att sova men efter mycket felkörningar, vändningar och letande gav vi upp och tog ett annat istället. Vi hade lyckats komma helt fel och klockan var redan 23 på kvällen. Från där vi befann oss till hotellet var det minst 40 minuter till i bilen och det orkade vi INTE. Johan lyckades få kärringstopp (SOM VI OCKSÅ FICK MED PÅ GOPRON) så lyckat så vi fick en till sjukt rolig film o´som bidragit med många skratt under resan. :) Efter lite letande hittade vi ett annat "hotell" vet jag inte om man kunde kalla det men det hette Osteria Americana, där tog vi ett 3 bäddsrum som var ganska dyrt för den standarden det var. Men vi var trötta och nöjde oss med vart som. Vi använde oss lite utav deras internet, alla passade på att duscha och sedan kröp vi till kojs, väldigt trötta efter mycket bilkörning. 
 
Vi somnade ganska fort, men denna dagen var det Johans tur att snarka. Men knuffade han ganska hårt så han lyckades sluta medan jag hann somna, yey! (y) Klockan stod på 7 för att vara pigga och glada för en ny dags äventyr. 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?