Road trip, FREDAG 18/7 - 2014

Ja, eftersom jag inte kunde blogga ordentligt under vår resa (eftersom två av mina vänner som läste min blogg skulle överraskas) får jag uppdatera nu i efterhand istället så att när jag om några år vill gå tillbaka och se vad jag gjorde dessa datum eller bara titta tillbaka på en fantastisk sommarvecka ska kunna göra det. 
 
Vår resa började fredag den 18 juni. På morgonen vaknade både jag, Patrik och Johan upp redan vid 5, eftersom ingen av oss kunde sova i den hårda sängen vi sov i + att vi var brutalt taggade inför att komma iväg. Vi gick upp tidigare än planerat och gjorde i ordning frukost och packade det sista. När packningen var klar började vi bära ut allt till bilen och packa så att allt fick plats, på 10 dagar är det mycket som behövs ha med. Vi hade även frysbox där vi tog med oss frukt och dricka för resan, vi visste att det skulle bli varmt! ;) Jag började att köra, från Rödbo där Patrik och Johan bor.
 
 
 
Vi startade bilen runt 8 någon gång och GoPron var såklart med. Vi körde på mot destination Malmö, det var dit skyltarna först ledde oss. Tre timmar senare virrade vi bort oss lite i Malmö eftersom vår halvt efterblivna GPS inte ville visa småvägar utan bara små (nu var det också Johan som körde) vid första kissepausen bytte vi chaufför för att inte trötta ut oss det första vi gör. Tack vare Johans gryyma körningsskillz hittade vi rätt ut till Öresundsbron och tog oss över den tillsammans med GoPron, jag var as taggad att filma när vi körde på bron för allt ser så häftigt ut därifrån och havet känns så otroligt stort.
 
Väl över på Danmark sidan, var vi precis i tid utifrån våra beräkningar, vi hade planerat att vara där runt 11,30 (lagom till lunch). Vi sket dock i att äta i Danmark eftersom det kändes för tidigt och vi ville istället hinna köra lite längre på dagen, vi hade ju som sagt en bit att hinna med. Planerna var att vi skulle köra hela vägen till Hannover och stanna första natten där. :) Vi hade även planerat att äta Crepés i Danmark (min önskan) men ingen utav oss var hungriga efter den bamsefrukost vi åt på morgonen, som vanligt när vi är igång så handlar det om MYCKET mat. :) Vi tog oss vidare över nästa Danmarks bro och hade passerat Köpenhamn runt 12 någon gång och fortsatte att köra och köra. I Danmark var det ganska mycket kö, pga vägarbeten hit och dit vilket ledde till att vi satte på högsta volym på musiken, drog ner rutorna och satt och dansade i bilen. Alla som körde förbi måste trott vi var dumma i huvudet. Men jag lovar i alla fall att vi hade såå mycket roligare än dom, för oss var t.o.m kön rolig.
 
När vi väl kommit fram till Hamburg började våra magar kurra, vi körde av så nära autobaun som möjligt för att snabbt och lätt komma på den igen. Ett snabbmatsställe á la Tyskland som hette någonting på M blev vårt första lunchstopp, då var klockan runt 13 någonting och det var SJUKT varmt. Jag åt någon kyckling med sallad och båda superpojkarna åt friterad fisk med pommes :) Mätta och belåtna (OCH VARMA) fortsatte vi vidare mot Hannover där vi skulle spendera natten. Hela bilfärden har bestått av hög musik och jag och Johan har sjungit i princip hela vägen. Go träning för magen och diafragman eller vad det nu är man använder för muskel när man sjunger ;)
 
 
Stoppet för middag blev en bit innan Hannover, nära motorvägen igen. Enklast så så att man inte behöver köra av långt, spendera massa tid och sedan kanske inte hitta tillbaka igen. Där blev det schnitzel bara för att vi faktiskt var i Tyskland så kändes det väldigt passande! Hela resan har varit väldigt spontan, det har skett mycket spontana beslut och vi har kört, stannat och ätit där det funnits ställen och där det passat. Så härligt att resa med Patrik och Johan för allt blir så enkelt, vi håller med varandra om det mesta och ingen utav oss är särskillt kräsna (på semestrar).
 
Vid 21 någongång svängde vi av i hopp om att hitta ett hotell att sova på. Vi ville inte ha något allt för dyrt och inte allt för långt bort. Vi hade planerat att sova många nätter i bilen men Patrik och Johans föräldrar satte stopp för det för de tyckte inte att det var någon bra idé, så vi fick försöka hitta hotell längs vägen till hyffsade priser. Efter mycket sura bemötande från olika hotell och olika kineser hittade vi tillslut Hotell Ballands som var hur fint som helst. Låg som ute på landet, var hur fin miljö som helst, lugnt och stilla med. Vi fick till och med bo 3 stycken i ett dubbelrum, för samma pris, fick extra lakan, täcken osv! Hur snälla som helst och personalen hade verkligen ett toppen bemötande! När vi lagt in sakerna på rummet gick vi ner till baren, vi var ju tvugna att fira att vi kommit iväg och att första dagen gått så bra. En drink blev två, eller ah senare blev även tre och vi hade en fantastisk kväll på deras uteservering där vi pratade, skrattade och spelade yatzy. En riktigt bra dag, alltså dag 1. Somnade runt 01 någongång men jag hade problem att sova då Patrik snarkade HUR HÖGST SOM HELST. Men med headsetet i ögonen med min favoritspellista somnade jag strax där efter. Vaknade helt utvilad vi 7 dagen efter. Början på en ny dag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
En grym kväll med MYCKET skratt, stora och små, fulla och allt var de nu var. Kaos. Ni är bäst killar. 



Kom ihåg mig?