Önska alla semesterdagar var såhär

Så fantastiskt härligt att vara ledig, speciellt när solen skiner och det är 26 grader varmt. Att vakna av att solen lyser upp hela rummet och inte utav ljud från regnet på fönstret är så otroligt skönt. Jag vaknade på helt rätt sida imorse, humöret på topp och redo för en fantastisk Svensk sommardag! :-) Jag började med att åka med Jonas till Mekonomen (bilfreak som han är skulle han köpa någon del till någon bil) sedan körde han hem mig till Kviberg så jag kunde packa upp mina grejer från road trippen samt fixa i ordning och packa ihop inför min utflytt från lägenheten på fredag. Efter det mesta packats upp och  hamnat på rätt ställe tog jag på mig mina snabba skor & gick ut på en morgonpromme på 4 kilometer. På vägen hem handlade jag lite frukost och middag tills ikväll. Så skönt att gå på morgonen, som jag påpekar tidigare men idag var det extra skönt eftersom solen även sken på mig! (y) Jag har en tantävling med en jobbarkompis som jag MÅSTE vinna så nu (eller sedan länge) är jag soldyrkaren nr 1, alla stunder jag kan få i solen tar jag vara på till max. Därför bestämde jag mig efter frukost att ta vagnen in till Delsjön för att sola och bada. Nu har även ombyggnaderna vid mig med alla vagnar blivit klart så allt går som det ska. Därför passade jag på att testa vagnen som går PRECIS utanför mitt fönster ut till Delsjön. Dock var det långt att gå nere från vägen och upp till badplatsen, men vem tackar nej till en härlig promenad på 2 kilometer när det är SOL ute liksom, inte jag i alla fall, så cirkus 20 minuter senare intog jag min plats i gräset bredvid sjön. :-)



När jag varit där i kanske en timme, hunnit bada en gång och solat lite kom två killar till ett par som låg framför mig. Den ena killen började prata med mig helt random och lade sin handduk 1 cm från min HAHA, så chockad blev jag. Som svensk är man ju van att folk lägger sig så långt ifrån andra som möjligt men han invaderade heeeelt klart min personliga bubbla haha. Kändes NÄSTAN lite obehagligt att ha en okänd (förvisso snygg) 25-årig kille PRECIS bredvid sig. Men båda två var riktigt trevliga, vi pratade en stund och badade tillsammans. Helt klart roligare än att ligga där helt ensam. De var väldigt roliga, trevliga och sociala och jag tycker verkligen om spontana människor som tar kontakt med andra. Var med dom några timmar innan jag begav mig hemåt då jag längtade till gymmet! 


Gick ner till vagnen, denna gången var det både enklare och gick fortare eftersom det var nedförsbacke istället för uppförsbacke. Var nere på kanske 15 minuter och satt och väntade på vagnen i kanske 10 minuter. Tog 5an till Berzelliegatan och tog mig en extra promenad för att köpa en Celsius innan gymmet. Med Celsius i ena handen och en banan i andra var jag redo för gymmet. Gick till Fitness vid Kungsgatan och körde ett ordentligt bröst- och tricepspass. Kändes sååååå skönt att vara tillbaka igen, eftersom jag inte tränat på 11 dagar pga road trippen. Men jag hade inte alls tappat mycket utan körde på som vanligt. Längtar redan tills imorgon då jag tänkte köra axlar och rygg :-) :-) 



En proteinshake efter det passet begär jag mig nu hemåt för en ordentlig middag. Blev bara en persika och en banan till lunch så nu kurrar min mage ordentligt. Till middag blir det grillad kyckling och omelett, precis som igår för det är så gott. :) Sedan kvällsdopp med min bror & hans två kompisar! 




Kom ihåg mig?