Sista dagen på paradisön!

Vi har haft en väldigt trevlig sista dag på Lipe idag. Tråkigt nog lämnar vi denna fantastiska ö imorgon bitti för att åka ut på nya äventyr. Vi vill ju hinna se så mycket som möjligt nu när vi är här! :) Färjan går härifrån vid 10.30 och efter några timmars färja och några timmar på en buss genom fastlandet så kommer vi anlända på Ao Nang vid 15.30. Ska bli ganska skönt att komma tillbaka till fastlandet några dagar trots att vi trivs som fisken i vattnet ute på öarna. Alltså detta livrt hade vi helt klart kunnat göra till vår vardag, jag älskar detta stället. Idag är de lite blandade känslor här på ön, eller rättsre sagt i hela Thailand eftersom det är exakt 10 år sedan den hemska tsunamin drog in över hela Thailand. Många sörjer och många sörjer med familjer och bekanta som förlorade någon jnder katastrofen. Idag visas det även genom att i princip hela Thailand har regn. Vårt regnväder började vid lunchtid så vår morgon bestod i alla fall utav sol.

Vi vaknade vid 8 idag. Eller jag vaknade strax innan sju men jag lät Gabbe sova till åtta, han såg så trött ut stackarn! Sedan gick vi ner och åt frukost, så gott med rejäl ägg frukost så man står sig några timmar i värmen. ☀️ Vi lade oss vid en halv privat strand där vi spenderade morgonen med att spela beach tennis. Sedan satte vi oss uppe på en superfin bar/restaurang där vi tog en drink och bara njöt av utsiken och pratade, länge! Vi satt ute i solen, kanske 10 meter över havet och bara tog in stunden!

Efter att vi tröttnade lite på solen, behövde lite skugga gick vi tillbaka upp till balkongen. Gabbe somnade en stund och jag passade på att skriva i kalendern och uppdatera lite med bloggen och så. Någon halvtimme senare gick vi ner till stranden igen för några timmar till i solen. Vi promenerade längs stranden och badade och kastade frisbee innan det var dags för lunch. Käkade lunch på en restaurang vid stranden, vi satt i sanden och åt på detas uteservering. Jag beställde kyckling med cashew nötter och Gabbe käkade en pasta bolognese. Lagom till att vi käkat upp började det regna så vi betalade och drog oss tillbaka mot hotellet.

Efter en stund på rummet bytte vi om och begav oss in mot stan. Prio ett på "att göra listan" var att köpa färjebiljetter till Ao Nang. Vi fixade det direkt & kollade sedan lite i affärer. Gick efter att vi handlar lite fler shorts till OMG sports bar för tredje dagen i rad och spelade biljard. Efter en stunds biljard eller rättare sagt två omgångar gick vi till gymmet och körde lite axlar. 💪 Efter vi kört det regnade det som bara den. Vi hade bestämt oss förnatt käka Tapas en bit bort idag men spöregnet gjorde att vi hellre käkade på OMG! Vi tog samma rätt som igår, eller jag i alla fall. Gabbe åt en club sandwich. Jag käkar såklart bara thaimat i Thailand! 😍 Mackor kan jag äta i Sverige haha! Mätta och belåtna promenerade vi hem i ösregn = gratis dusch.

Väl tillbaka på hotellrummet städade jag lite. Gabbe slängde sig i sängen & satte på tv:n. Det kommer förmodligen regna hela kvällen så vi funderar på att passa på att beställa room service (bara för att vi kan) haha och för att det är kul. Just nu har jag i alla fall hunnit kolla ett avsnitt av julkalendern, har ju missat 10 stycken sedan jag kom hit. Gabbe ligger och snackar med William medan jag uppdaterar bloggen och lite så. Hoppas han lägger på snart så vi kan utnyttja våran sista kväll här på Lipe.

Om vi tar oss in till stan ikväll blir det förmodligen massage för vår del. De är så otroligt billigt så man kan ju inte låta bli när man går förbi och har tid haha. Men det är en bit att gå från hotellet och in så de känns som att vi kommer stanna här hela kvällen! Men det gör absolut ingenting. Vi har både uno & yatzy så vi skall nog ta oss igenom en regnig kväll här.