Den fina sidan av Lipe

Tillsluuuut fick vi se den soliga och fantastiska sidan av Lipe. Det var verkligen på tiden eftersom vi snart åker härifrån. Så trist om det bara skulle varit regn under vår vistelse. Internetet här är knas & vill inte publicera vissa inlägg därför vi har varit lite frånvarande här. Igår vaknade vi till soluppgången, solen trängde sig igenom våra glas på balkongen & jag vaknade utav mig själv med sol i ögonen. Gabbe hade såklart INGA problem att sova tills jag väckte honom med sol glädje hopp och skrik haha! Vi var så lyckliga, Lipe levererar ÄNTLIGEN sol. ☀️ 

Men jag behöver inte berätta om gårdagen för det löste Gabbe utan problem. Han gjorde sitt första blogginlägg här under tiden jag fick huvud, nacke och ryggmassage! Han hade fotmassage så kunde använda telefonen men inte jag. Jag låg och halvsov, så otroligt skönt och avslappnande. Här passar vi på och ta massage ofta, det behöver man verkligen & det kostar bara 300 bath som är cirkus 60kr för 1 timmes massage. 💪 

För två dagar sedan vaknade vi utav att vi hörde regnet på taket av vår Bungalow. Vi hade planerat en snorkling trip på förmiddagen men vi gick och kollade på ny bungalow istället. Vi hittade en fin, till bättre pris på andra änden utav stranden, vi packade våra saker, checkade ut och gick över med väskorna. Eftersom det regnnade bestämde vi oss för att ta en "Sunset trip" istället som var samma tur fast från 14.30-18.30 eftersom det sades skulle bli uppehåll på eftermiddagen. Vi gick runt på stan, jag tog en oljemassage & Gabbe en fotmassage. Vi åt lunch på ett supermysigt ställe innan vi begav oss bort till samlingsplatsen. Testade ut simfötter och fick snorkel med cyklop. En halvtimme senare var alla 8 som skulle med på plats & vi for iväg. Vi hade hyffsat tur med vädret, de regnade lite på oss men om man jämför med hur de kunde regnat ska vi vara väldigt glada att vi fick det vädret vi fick! Vi snorklade på 5 olika platser, på första var det en stark undervattensström så vi fick hela tiden hålla i en lina. Efter det åkte vi till ett vanligt snorkelställe utan ström men där såg man inte jättemycket. Tredje stället var nog de bästa, att snorkla, man såg fina olika fiskar och massa koraller, sjögurkor etc. Vi fick i land på en ö som är täckt av svarta platta stenar, där vilade vi en stund innan vi åkte till sista stranden där man kollsr solnedgången (när det är sol såklart) 😃 Men trots att vi inte fick se någon solnedgång var det huur fint som helst där! Vi fotade massa, stod på händer och hade det gött tillsammans med två kanadensare och tre britter och chaffören som var thai. Vi var tillbaka hemma vid 18.








Blöta som vi var bytte vi snabbt om och gjorde oss i ordning. Sedan gick vi ut och känade middag & tog en drink i en bar! 👌 En fantastisk dag!  







Kom ihåg mig?