Dag 1 avklarad

Yes, då var dag 1 (eller uppstarten/halvdagen) är klar! Det gick förvånansvärt bra för att inte ha åkt på ett tag och det var verkligen HUR kul som helst :-) Att äntligen få åka igen, det kändes verkligen helt fantastiskt. Jag vet verkligen varför jag lagt ner så mycket tid av mitt liv och spenderat över 15 år, dag ut och dag in i ishallen. Jag älskar konståkning av hela mitt hjärta & det är en så sjukt stor del av mig. Allt runt omkring träningen som gjort mig till den jag är idag. 

Imorse gick jag i alla fall på morgonpromme på cirkus 5 km. Åt stekt ägg till frukost (välsaltat och pepprat såklart hehe). La mig ute i solen en stund och bara njöt av att vara ledig & vila upp mig in i det sista till träningen. Åkte till ishallen vid 13, för att skriva in mig, hälsa på alla och bara förbereda allt. Första ispasset var 15.30-16.15, då vi kör 45 minuterspass för att få ut så mycket som möjligt av träningen & att alla ska hinna åka (y) Första timmen gjorde vi mycket steg och hoppade öggel. Gick inte på någon trippel idag eftersom jag först måste åka in mig ordentligt + att Michelle slipade mina skridskor extremt jävla vasst så tänkte att jag tar en dag och bara känner på allt. Gjorde väldigt bra och stabila dubblar i alla fall och sedan körde vi lite olika kombinationer på sittpiruetter de sista 5 minutrarna! (För gymfreaks "pistola-squat-snurr haha" i princip) som på två av bilderna från förra inlägget. :-) Efter ispasset gick vi direkt upp till cafeterian för att käka middag, det serverades smarrig tacos! Åt tills matkoman kom och åkte sedan ner till Ica för Jossan ville köpa choklad tills senare ikväll (a) Upp tillbaka till ishallen, satt kvar i bilen en stund och bara lyssnade på bra musik och sjöng innan vi gick tillbaka in. Värmde upp tillsammans till andra passet som var 19-19.45! Sista passet värmde vi också upp med sköna steg, sedan hoppade vi både flip, salchow och axel. Gjorde några bra trippel salchow, med tvåfotslandning men jag gick endå på dom vilket som kändes skönt. Fick till en bra dubbel axel men var lite seg i benen i slutet av sista passet. Hade ju hoppat som en galning hela passet. Stretchade efter sista passet & åkte sedan direkt hem för att Jonas behövde bilen. Vi hade tänkt ta ett kvällsdopp men regnet, åskan & co stoppade oss från att göra det. Det får bli någon annan dag istället :-) En dusch senare är det dags att signa ut. Dagen drar igång imorgon med fys 09.20 följt av ispass 11.30-12.15 jag är redan taggad! Hörs imorgon när jag lär klaga på träningsvärk. Natti :-) 





Så nu har alla fått en liten genomgång med konståkningsnamn/beteckningar och allt så ni lärt er lite om vad jag kommer syssla med och uppdatera om nästkommande vecka ;-) haha! Enjoy! 



Kom ihåg mig?