Börjar närma sig helg

Ja veckorna börjar ju redan gå fort. Mer än halva veckan är avklarad & det har gått helt okej fort. Var lite trötter imorse, kände att jag hade (eller ah har) även nu träningsvärk i hela överkroppen. Men jag ska verkligen inte klaga, träningsvärk är ju den enda värken jag vill ha :-) Alarmet ringde vid 05 imorse, gjorde mig redo för jobb, packade matlådan & tog på mig jobbkläderna. Frukost blev kvarg med pulvret och hallon, DAGENS TIPS = ställ inte in en påse frysta hallon direkt i kylen utan ställ den på en tallrik eller i en plastpåse.. Annars har du som jag hade imorse HELA kylskåpet fullt av hallonsaft... -.- Haha lagom kul att ta ut allt och torka rent.. 5 på morgonen haha! 


Kom iväg i tid idag med, 5.31 om jag ska vara exakt :-) Var tvungen att göra ett snabb stopp på Statoil för jag hade glömt be mamma köpa creme fraiche till lunchen så fick köpa en där. Men de hade inte den godaste smaken utan bara naturell... Inte alls lika gott! Men idag fick det gå, tills imorgon har jag i alla fall inhandlat den bästa med smak av tomat & basilika (L) Första och andra passet gick väldigt fort idag och vi stod även stilla en stund idag. Flera längre stopp... Detta är inte bra för Volvo ju 😫 Aileen flätade mitt hår i en super häftig fiskbensfläta idag, men kan inte lägga upp bilden för vi får inte lägga ut bilder från insidan av fabriken. Hade förstation sista passet så jag kunde gå 5 minuter tidigare, passade bra eftersom jag hade lite bråttom hem till mamse som skulle på ett kundmöte. 

Kände mig helt seg och hängig i kroppen när jag kom hem. Jag som hade planerat att gå ut för en springtur i det KONSTIGA vädret vi haft idag. Snacka om att vädergudarna INTE kunnat bestämma sig eller varit överrens. Ena sekunden är det varmt och soligt, andra spöregn och tredje åska + blixtrar. Hjälp asså.. Haha stekte mig i alla fall en god omelett i hopp om att få lite mer energi, det gick. Sedan tog jag hjälp av mitt starka psyke & tog på mig mina snabba skor och sprang en runda på lite mer än 2 kilometer. Jag känner mig inte jätteredo för Color me rad här men de ska nog gå. Brukar kunna klara mig bara jag bestämmer mig för något. Detta gör vi ju även som en rolig grej så det gör ju absolut ingenting om man går runt. Efter rundan gick jag samma runda med hunden innan Alice kom till mig! Vi satt ute en stund innan vi gick in och smed AWESOMA planer för kräftskivan vi ska annordna om två veckor! :-) Jag är super duper taggad! 




Alice åkte hem vid sju & nu har jag spenderat kvällen med mamse i köket. Vi lagade björnbärskräm och sylt samtidigt som vi bakade hennes grymt goda fröbröd och läste olika recept i kokboken :-) Vi fick en ny matberedare så vi var bara tvugna att testa den på bästa sätt. Nu ligger jag i sängen känner lukten av det fantastiska nybakade brödet och lyssnar på riktigt fin italiensk musik som min kompis skickade. Alltså DET SPRÅKET. Min själ njuter! 💜 Sto morendo 😁 Hoppas ni haft en grym dag. Snart fredag, tagga! 




Kom ihåg mig?