Ett stort jävla tack, a big thanks.

 
Dagen är här, dagen vi jobbat oss mot men nu i slutet önska aldrig kom. Idag åker de sista gästerna hem, klockan 19 är hotellet tomt och vi är helt klara med vårt jobb. Vi avslutade en säsong på topp med mycket beröm och uppmuntran. Jag har haft en helt fantastisk sommar och ett utav de största äventyret i mitt liv börjar dra sig mot sitt slut. Igår klockan 18 efter de sista gruppdanserna i poolen insåg vi att vi tagit oss igenom hela säsongen, firades med grymt glada entertainers tillsammans i poolen lyckliga som bara den. Nu är vi färdiga, färdiga för i år och har fått feedback om att det var en fantastisk säsong. Självklart upp och nedgångar men allt som allt otroligt bra. Denna sommaren har varit så sjuk lärorik, ett äventyr jag aldrig kommer glömma. Jag är så otroligt glad att jag tog steget ut i världen och gjorde detta som jag gjorde. Jag ångrar inte en sekund för jag har haft en grym sommar. Hade jag skrivit allt som hade hänt under denna sommaren allt bra och allt mindre bra hade datorn krashat och även mitt internet. Men jag ska allt ge er lite hjälp på vägen till de intresserade. Allt som allt har jag haft en helt utomordentlig sommar, en av de bästa i mitt liv. 
 
 
Under sommaren har jag lärt känna många fantastiska och speciella personer, några jag vet redan nu kommer vara mina vänner för resten av livet. Vilket jag är otroligt glad för. I teamet har vi delat mycket skratt,och i princip allt eftersom vi levt tillsammans i 4 månader. På bara 4 månader har vi hunnit göra så sjukt mycket, spännande, farliga, roliga och även konstiga saker. Saker som bara kan hända i Calabria och som sagt "what happens in Calabria, stays in Calabria". Haha eller i alla fall lite utav sakerna, haha men äsch. ;) 
 
Under sommaren:
- Jag har lärt mig hur otroligt liten världen kan vara ibland
- Hur tjejer INTE lever utifrån normen "hur en tjej ska vara/är" haha
- Aldrig varit så trött i mitt liv som vissa dagar
- Lärt mig hur det kan gå när 4 tjejer delar rum
- Hur olika personligheter som finns
- Hur mycket skratt som kan bli utav bara en fis
- Hur härlig stämning det kan vara i ett rum tillsammans
- Hur BRA det är med VENTILATIOOOOOOON HAHHAHAH
- Hur svårt det är att säga hejdå till personer som står en nära
- Aldrig i mitt liv sagt godmorgon och smaklig måltid så många gånger
- Aldrig ätit så mycket sött
- Druckit så mycket sweppes limone och pepsi haha
- Fått flera väldigt bra vänner
- En väldigt nära
- Lärt mig skjuta pilbåge
- Skrattat tills jag inte kan andas mer
- Haft så otroligt kul
- Kännt mig otroligt fri
- Samt otroligt instängd
-  Upptäckt världen
- Hoppat från klippor
- Badat i hur salt vatten som helst
- Ätit pizza med nutella
- Liftat
- Sovit på stranden "en av mina att göra saker" 
- Lärt mig fler språk
- Fått sämre engelska, haha
- Lärt mig många nya danser
- Gjort många fel
- Brytit mot regler
- Fått många att skratta
- Blivit mer uppmärksam
- Bättre på att förstå människor
- Träffat Hitlers dotter
- Insätt att salt och peppar i för hög dos är farligt hehe
- Lagt alderles för mkt pengar på m&ms 
- Upptäckt nya skills
- Lärt mig gå och volta från Slegeline
- Fått mycket beröm
 - Lärt mig säga nej
- Spelat för mkt Skippo and Uno
- Gjort sönder mina kläder
- Tappat bort saker
- Varit spontan
- Insätt vart alkoholgränsen går
- Bråkat om gröna m&ms haha
- Gjort ALLT för att bli brun HAHA
- Fått citron i ögat haha
- Upptäckt nya talanger
- Insätt vilka personer jag inte tål
- Förstårr hur mkt man kan sakna någon/några
- Att en sommar inte är densamma utan familj och nära vänner
- Hur man överlever 45 graders värme
- Upptäckt att man kan svettas ÖVERALLT på kroppen haha. 
- Fått minnen för livet
- Utmanat ödet
- Åkt vilse
- Fått skäll
- Förstått vilka som är mina riktiga vänner
- Lärt mig att allt är möjligt, bara man vill
- Lärt mig hur viktigt det är med gemenskap
- Hur skratt får folk att komma närmare varandra
- Hur i princip alla har något gemensamt
- Hur riktigt bra idéer och planer kan sluta illa
- Hur inget blir som man tänkt säg
- Att allt kan hända
- Hur relationer kan ändras på bara en natt
- Hur kort stupin och långt minne påverkar en själv
- Hur viktigt det är att förlåta
- Att jag älskar detta jobb
- Varit med om en fantastisk upplevelse
- Hur enkelt det är att kommunicera om man bara vill
- Hur språk inte har någon betydelse
- Allt är möjligt bara man vill och anstränger sig
- Hur naturen och vädret LEKER med en
- Hur snabbt det kan övergå från sol till regn
- Hur en liten sak kan ändra människor
- Spontant är bäst
- Insätt hur mkt folk svär i alla länder
- Hur lätt och intressant det är att lära sig fula ord på andra språk
- Hur mkt "Vaffanculo" och "Cazzo" används i Italien. 
- Aldrig hört så mkt "Porka putana och Porko Dio" HAHA. 
- Att animation är det absolut bästa jobbet
- Hur anstängande det är med ett sådant här jobb
- Allt har sina upp och nedgångar
- Hur en liten sak kan göra en så glad
- Hur dumma saker kan hända pga alkohol
- Hur jobbigt det är att avsluta något man påbörjat
- Hur mycket jag älskar skadeglädje
- Hur mkt roligare det är när folk bjuder på sig själv
 
Om det är någon som orkat läsa hela vägen hit, WOW. Jag skrev den mest för mig själv och mina egna minnen, för att kunna gå tillbaka när minnet inte är lika färskt som idag. Med denna listan har jag inte skrivit det allra bästa med sommaren än, det kommer här. 
 
1. Hur en person kan komma en så otroligt nära på bara 3 månader. 
Isi, it feels like we known each other the whole life. We are a copy of each other and I know already that we will be friends for ever. I have never met someone like you, because you are one of a kind. You are one of the persons that succeded to make an impact on me. You will always be in my heart, i love you. Thanks so much for this amazing adventure, see you as soon as possible. ♥
 
So.. A BIG fucking thanks to all the amazing people that made my summer to one of the best. Thanks to all of you because you learn me so much. Thanks for all the laughs, all the hugs and all the time together. I DON'T REGRET ANYTHING! And the last of all... Fuck you. ♥



Kom ihåg mig?