Oktober sammanfattat och bra! :)

Från ena festen till den andra, så hoppas jag denna slutar lite bättre än förra - ingen kommentar. Haha! Men nu är det ett helt annat tillfälle att fira. Min allra världens bästa vän i hela världen Michelle, fyllde 20 år igår och det skall firas idag med massa fina kompisar först hemma hos henne för lite middag och förkrök etc innan vi tar oss in till Harrys och spenderar kvällen och natten där. Halloween av allt också gör ju inte saken värre då kvällens tema även är utklädnad vilket jag har sätt fram emot länge eftersom jag och Michelle har fetaste och grymmaste dräkterna! ♥

En snabb tillbakablick kan ju passa fint här då senaste gången jag uppdaterade var den 5e oktober när mamma fyllde år och nu är det redan den 2a november,  vart tusan tog månaden vägen?! Har varit en stressig, hektiskt, fin, jobbig och helt fantastisk månad - allt i ett för jag har hunnit göra så himla många saker. I början av oktober var jag på arbetsintervju på Adecco, ett bemanningsföretag jag hoppas att jag såsmåningom kan bli anställd på, hade varit sjukt kul att faktiskt ha en heltidsanställning med något man tycker är roligt att göra. Sedan har jag även jobbat lite som lärarvikarie på Ekenässkolans fritids, där förskolebarnen är så sjukt söta. Jag lekte en vecka som om jag var 6 år igen, vi lekte ute vid linbanan, i sandlådan, pärlade och mycket mer, hade verkligen hur kul som helst. Min bror hann också fylla 21 som hastigast, vi firade honom med att åka till Iltrullo vid Fars Hatt i Kungälv och åt en väldigt god middag och jag blev då även ägare till en iPhone 5, kände att det var behövligt och jag orkade inte vänta på 5S. Hela helgen därefter var det jobb på Willys och firande av Jonas med släkten hos pappa i stan. Premiären av Solsidan som alla väntat på med har ju dratt igång, så sjukt rolig serie, hoppas det kommer många många mer säsonger. Nu det senaste har jag i princip enbart jobbat på Willys vecka ut och vecka in eftersom jag fick ansvara för Mariannes tjänsteledighet i brödavdelningen så jag jobbade ett tag för henne, som jag även kommer göra från och med julafton till den 6e januari innan jag och världens bästa Isabel drar till varmare breddgrader, dvs THAILAND!

Jag och Clara tog även truckkort under tre dagar, vilket var riktigt riktigt roligt! ♥

Mina arbetskamrater från Italien var här sedan i måndags på besök och de hade sån tur att de fick den  hemsk farliga storm/cyklonen Simone på besök. Haha vilken storm asså, vad säger ni? Haha. Jobbet och inställd träning hindrade mig från att åka ner och träffa dem på måndagen så direkt efter jobbet på tisdagen tog jag bussen ner och träffade dem. Gud vad kul det var att se alla igen, så himla roligt. Vi överraskade även Jan och Juraj med två killar från Skåne som var gäster hos oss i sommar som också kom upp till Göteborg i lagom med deras besök. Så glada de blev och vilken grym överraskning vi lyckades med. :-) På tisdagen letade vi först boende, eftersom de bodde på olika ställen varje natt (en regel de hade för resan, att inte bo på samma ställe två nätter i rad) för att göra det lite mer äventyr. Så vi hittade ett litet fint vandrarhem ute i Almedal där vi checkade in för natten. Gick ut och åt mat på en pizzeria eftersom alla var hungriga innan vi drog in och förfestade på deras hotellrum. Det blev så bra förfest att vi aldrig drog ut och sedan blev alla trötta efter en lång dag i stan så vi somnade. På morgonen vaknade jag först eftersom jag dragit på mig VÄRLDENS förkylning, kul... Näsan bara rann men jag hörde sedan några minuter senare att jag absolut inte var ensam om att känna så. Haha! Vi gick upp vid 11, checkade ut och letade nytt ställe att sova på. Hittade Hostel Linné bara 200 meter bort så vi checkade in där och lämnade våra väskor. Klockan hade redan hunnit bli 12 så vi tog bussen till Kungälvsstation där vi sedan promenerade vidare till Thai Lee där vi åt en sjukt god buffé. Vi hade planerat att ta ett besök på kexfabriken med men eftersom alla hade matkoma satte vi oss istället på bussen igen och åkte tillbaka in till stan. Gick runt lite i affärer innan vi satte oss på EH och tog något att dricka. Efter det kollade vi lite halloweenkostymer och fick vittna ett litet brott mitt inne i stan där 10 vakter jagade en man i grå jacka, det var lite häftigt faktiskt! Vi gick till favoritaffären och handlade lite gott för kvällen och träffade sedan några vänner inne i stan innan vi åkte tillbaka till hotellet för att göra oss iordning för kvällens utgång. Någon timme senare började vi förfesta och efter 10 minuter blev killarna hungriga och beställde pizza haha. Åt det, fortsatte och drog ut vid 11 någongång. Vi hade bestämt oss att gå till Valand för de hade event men när vi kom dit blev våra Tjeck och slovakiska killar nekade p.g.a att de inte hade passet med sig utan bara deras körkort, vilket tydligen inte räckte för att komma in på Valand.. Så sjukt irriterande... Vi drog vidare till Trädgår'n för att en annan gäst från i somras var där. Blev insläppta där istället och kvällen blev en succé. Vid 3 gick vi därifrån och vidare till Donken för att käka nattamat och klockan hann bli 5 då min buss gick hemåt, Var tvungen att åka hem för att jag skulle jobba klockan 6 (trodde jag) men det visade sig vara klockan 10 jag började bara för att jag kom tilL Willys klockan sex. Lade mig där och sov en stund på golvet innan jag börjadae. Jobbade sedan 10-18 och var DÖD på kvällen. Hade planerat att åka tillbaka in till stan men det lockade inte så mkt på kvällen så jag stannade hemma, kollade Hela sverige bakar och somnade vid 22. Vaknade 14 timmar senare, klockan 13 och var gött utvilad. TVÅ GRYMMA DAGAR, så sjukt kul att de kom hit. Nu är de i Stockholm innan de åker hem senare idag och jag har redan planerat att åka till dom i vår, LÄNGTAR!

För bilder på halloween kostymen, kolla min instagram senare ikväll @eelinahagberg