Rocca Nettuno Garden Resort

JAG HAR TILLGÅNG TILL WIFI, wihooo men jag kan ju inte meddela att det går fort direkt! Haha ♥ Här kommer min första uppdatering sedan jag kom fram till det fantastiska land Italien. Jag älskar detta land mer och mer för varje dag som går. Eftersom 1 - jag blev fucki'n förkyld på grund av AC on både planen och flygplatserna men efter 2 dagar här känns det redan bättre. Halsonten har gått över och jag är bara tät nu, men hoppas det går över tills gästerna kommer på lördag! Just nu, känns hotellet väldigt tomt, men det är enbart eftersom det bara är vi entertainers och några i restaurangen här haha men om cirkus 5 dagar kommer 1500 gäster så då kommer det förmodligen kännas LITE mer fullt!
 
En av de jobbigaste sakerna jag gjort i mitt liv var att säga hejdå till mina bästa vänner innan resan. Att jag, Michelle och Clara står och grinar i varandras famnar gjorde det inte lättare att åka iväg. Jag saknar er sjukt mycket och önskar varje dag att ni var här med mig under detta fantastiska äventyr. Jag lyfte från Göteborg vid 14.15 och somnade direkt på planet, vilket var skönt eftersom tiden gick fortare då. Vid 16 var vi framme i Amsterdam och där fick jag vänta tills 17.45 på nästa flyg som skulle ta mig till Rom. Jag  blev f1 nervös när jag kom in till Amsterdams flygplats eftersom jag vet att den är så SJUKT stor men min gate var nästan precis bredvid där vi gick av, vilket var otroligt skönt. Flygplatsen har typ en avdelning, sjukt stor avdelning som är för ett flygbolag, och sedan ett till alla liksom så det finns ju miljoooooooooooner typ! Haha :-D Planet till Rom gick också smidigt då jag återigen somnade, haha var jag trött efter studenten eller var jag? Sedan de allra sista pratade jag lite italienska med min flyggranne, det gick inte jättebra men hyfsat för att vara en början till det språk jag ska prata hela sommaren. Efter två mellanlandningar, en i Amsterdam och en i underbara Rom kom jag äntligen fram till Lamezia Terme här i Kalabrien, fick min väska FÖRST!!! Hur ofta händer det ens? Det har nog aldrig hänt mig innan, min väska brukar ALLTID vara en av de sista eftersom jag oftast checkar in som en av de första.
 
Utanför väntade min skjuts, Matteo & Davide kom och hämtade mig med bilen och körde mig 5 minuter tillbaka till hotellet, så jag var framme redan 23.30. Jag fick lämnat mina väskor i mitt rum och sedan gå upp till danssalen för att presentera mig för de andra entertainerna. Alla var super härliga och bemötte mig riktigt bra och redan efter 5 minuter hoppade jag in och började lära mig danserna som de hade börjat med dagen innan jag kom. De flesta av oss är slovaker och tjecker, även (självklart) italienare och även en tysk men jag är den enda svensken, såklart! Vid halv 1 kom vi i säng och jag fick sova till 9. 9.30 på lördagen var det frukost, som man inte kan kalla frukost för den bestod av. håll i er... Ett paket med två skorpor, marmelad och mjölk...... JAG DÖR TÄNKTE JAG! Ska jag klara mig på denna frukost hela dagen... Vilket jag INTE gjorde.. Fyfan! Jag var lika hungrig när jag gick därifrån. Lunchen var klockan 1, fatta klockan ett.. Hur hungrig man var då går inte ens att beskriva... Nu när gästerna inte är här och kockarna inte är får vi ingen bufféfrukost direkt så jag längtar till lördag för frukostens skull. Haha! :-) Efter frukost hade vi möte, där vi gick igenom viktiga saker som vilka tider vi ska samlas etc. Efter det dansade vi ända fram till lunch, där det SJÄLVKLART serverades pasta.. Haha ovanligt i pastalandet va? Efter lunch fortsatte vi repetera danserna, vi gjorde några till Michael Jackson showen och även en salsalåt. Vid 20 var det middag, hungriga som fan.. Återigen pasta så jag var inte mätt någonstans eftersom jag inte gillar pasta åt jag inte det hahaha men ah fick i mig lite annat som frukt och sånt så de gick allt. Efter middagen repeterade vi danserna tillsammans med killarna tills klocka 01, då vi sa god natt och gick och lade oss. 
 
Lördag ställde jag alarmet klockan 8 för jag hade planerat att ta en dusch innan frukost, men sedan när jag vaknade insåg jag att jag kanske inte skulle göra det för det finns chans att mina rumskompisar vaknar.. Så kunde jag inte somna om och hade inget internet så jag trodde jag skulle dö för en stund haha. Vid 9 var det "frukost", skorpor yeeey, och sedan repetition till lunch, lunchen var riktigt rolig. Jag och Jan skrattade sönder, det var så jävla kul att käka med han. Haha vi fnissade åt massa fula saker. Hallå Michelle, han liknar Sharif (i sättet) så han är typ som oss fast killversion. Jiho! :D Efter lunch skulle jag och Juraj (George) åka in till centrum i Kalabrien för att fixa en Fiscal Code så vi har tillstånd att arbeta här i Italien, efter 25 minuters biltur kom vi fram och insåg då att det var lördag och STÄNGT, självklart. Hahahahha! Så dumt, men ah, vi fick lite paus från dansandet och en liten road trip så det gjorde ju inget! Vi hann lägga oss på stranden en stund också innan middagen, för att få lite sol på oss (som att vi inte redan får tillräckligt)! Efter middagen i lördags dansade vi också till 01 på natten och alla var trötta som STRYK.
 
Igår.. (söndag tror jag det blir).. Vi har ingen koll på vilken dag det är nu haha men ah söndag.. Då vaknade vi också klockan 9 och åt "frukost", sedan skulle några personer av oss göra en speciell dans så  medan de gjorde dansen fick vi andra städa lite av teatern så att den blir fin tills vi skall använda den. Sedan fick vi hela dagen fri, hur skönt och behövligt var inte det?! Jihoo! Spenderade två timmar på stranden då jag till och med badade, wow, och solade sedan somnade 1 timme, som börjar bli standard för mig. Efter lunchen pluggade jag lite italienska och målade min högra hands naglar eftersom jag bara hade flaggor på vänster när jag kom. Så snackade vi och käkade lite choklad och blåa chips, riktigt gott! Haha! Jag kan berätta att jag också såg en orm, det var f1 läskigt. Här finns det gekkoödlor ÖVERALLT så djuren är man van vid, men en orm. Nä fy den kan slingra sig här ifrån. Efter middagen som var riktigt god och lyxig igår, med kräftor, massa olika rätter, efterrätter etc var vi mätta och belåtna. Vi fick ätit upp allt vi missat de senaste dagarna! Sedan övade vi på alla gruppdanser (mina favoriter) på den riktiga scenen för att se att alla får plats etc! Det var riktigt kul. Redan vid halv 12 igår fick vi gå och lägga oss, så lycklig jag blev. Fick alltså sovit 9 timmar inatt, behövligt! Därför är jag pigg å gla idag, yey! Idag fick vi riktigt bröd till frukost, istället för skorpa som uppskattades av alla, och skinka och ost, wihooooo ingen jävla marmelad haha! Sedan åkte jag, Juraj och Matteo och gjorde ett nytt försök med att få tag i Fiscal Coden och denna gången lyckades vi, eftersom det var öppet. På vägen hem stannas
de vi en mac, där Matteo köpte kaffe (som vanligt) och jag och Juraj tog var sin glass, så sjukt gott! :D Jag måste säga att jag får seriöst PANIIIIIK på att ALLA, verkligen ALLA här röker, hela tiden och överallt. Jag andas in rök varannan minut och får panik. Jag känner hur mina lungor fylls av  rök och det är hemskt. Jag hatar allt som har med rökning att göraaaaaa, kaos! Alla röker minst ett paket om dagen och under dansrepetitionerna är det typ 10 minuters dans och sedan 20 minuters paus för rökning, så vi kommer för fan ingen stans och gästerna kommer om 4 dagar. Lite panik här jao, vi har typ 3 shower att göra och vi är inte ens klara med 1. Haha! Hur ska detta gå? Italienarnas sätt på att arbeta är väldigt unikt om jag får säga det själv. Haha! :D Nu ska jag i alla fall försöka ladda upp alla studentbilder på facebook men det går ganska segt så får se hur många jag lyckas med att ladda upp. Så länge får det bli lite bilder från systemkameran från flygplatsen med mina besties! Hoppas alla har det fantastiskt där hemma, jag saknar er och sommaren kommer bli tom utan er. Men snart är jag hemma, hehe puss på er! Ta hand om er.

Hej Elina,
Bra att du skriver på din blogg och det är roligt att läsa vad du gör. Förstår att det kommer att bli kämpigt att få igång dans och underhållning med så många olika personligheter men det fixar du såklart.
Ta vara på tiden och gör det bästa av den. Självklart saknar jag dig mycket men trivs du är jag glad för din skull. Kramar massor frånPappa Per




Kom ihåg mig?