Några minuter extra

Idag tog jag min lilla rast till att ligga ute i solen (planerade att sova) men det blev för varmt så jag passar på att uppdatera här istället. Senast blev det ju ett sådant kort och opersonligt inlägg så tar tillfället i akt att fixa ett längre, eller i alla fall bättre.

Nu har vi riktigt bra gäster, speciellt denna veckan. Många i min ålder vilket gör det extra roligt. Scenen är fylld av barn under Barn discot, läktaren är proppfull varje kväll inför showen och pianobaren är full under gruppdanserna och den vanliga dansen under kvällen. Till och med dansgolvet i discot är fyllt under natten, nu vill jag lova att vi har långa dagar. Från 09 på morgonen till 03 på kvällen men trots detta älskar jag mitt jobb! Igår var en super dag, dagen började 09.20 med sigladans vid poolen, där vi önskade god morgon till alla gäster genom att dansa (det absolut bästa med jobbet är gruppdanserna), sedan gick jag till restaurangen och åt frukost med Isabel :) Efter att jag spenderat en timme i miniklubben, målat barn och mig själv till pirater gick jag mot poolen för att hämta upp Jack, då vi tillsammans gick till baren för en drink och sedan direkt till receptionen eftersom tisdagar är ankomsterna för hotellets svenska gäster som jag och Jack brukar ta hand om, eller ah vi har gjort det än så länge. Efter trevliga gäster kommit och vi hjälpt de checka in och fixa med bagaget och ge information om hotellet och våra aktiviteter gick vi tillsammans och åt lunch, med de andra kollegorna. :-D Efter lunch låg jag och Isi ute med laptopsen i solen och bara tog det lugnt! Vid två lämnade hon mig för jobb och jag gick in och sov en stund. Vaknade upp 14.50 utvilad och pigg för att fortsätta jobba! Vid 15 gick jag förbi baren, tog en drink och fortsatte mot Mini Klubben. Där gjorde vi i ordning en skattjakt som vi senare gjorde med barnen och jag fick vara den lyckliga som fick gömma skatten. Innan skattjakten gick vi tillsammans ner till stranden och åt glass, i plural. Efter skattjakten satte vi oss utomhus och spelade spel tills allas föräldrar kom. Direkt till restaurangen för middag och sedan var jag ledig fram tills klockan 09 då MICHAEL JACKSON show gick av stapeln. Varje tisdag och lördag är jag ledig från barn discot, vilket är ganska skönt. Trots att jag älskar den halvtimmen av kvällen vi dansar klubbdanser tillsammans med barnen kan det ibland vara skönt att vara ledig. Speciellt eftersom man blir så sjukt jävla svettig från den.

Jag kan ju även avslöja att showen igår blev helt kanon. Vi fick stående ovationer (stavning) från publiken vilket gjorde oss så mkt mer motiverade till att leverera allt vi hade! Showen gjorde att mitt humör var på topp hela kvällen. Igår fick jag bra kontakt med två jättesöta gamlingar från Frankrike som satt och spelade Yatzy, så nu hälsar de och blir jätteglada så fort de ser mig haha. Pianobaren var också sjukt rolig igår, vi gjorde mest klubbdans vilket är det jag tycker bäst om, då alla är med, alla är glada och alla har roligt! Efter det pratade jag resten av kvällen med fem 18 åringar från Belgien, Italien och Tyskland - sjukt sköna personer! Efter ett kort möte med bossen och teamet gick jag, Isabel och Lucia med killarna ner till discot där vi spenderade kvällen. Vid tre, halv fyra någon gång gick jag och lade mig och jag ångrar inte en sekund av dagen. Nu har även Loris kommit tillbaka (han var här för tre veckor sedan), jag träffade honom förra året när jag var här på semester vilket gör det extra kul att han kom tillbaka igen. Ikväll har vi variety show vilket jag också ser fram emot, men innan det ska jag spendera några timmar i poolen med barnen, så vi hörs sen. Kram på er! Men ah, tid. Ikväll ska jag berätta om två irriterande killar här på hotellet med, av personalen som jag aldrig blir av med - åh.