Skoltorsdag med djupa tankar... woop


Ännu en torsdag, snart är denna veckan över och vecka 9 är här. Det är helt sjukt att det redan är vecka nio och det snart är mindre än 100 dagar kvar till STUDENTEN! I måndags fick jag hämtat min studentmössa och den var såååååååå fin, är super taggad nu! ♥ Jag kan knappt tro att det är sant. För 2 år sedan när min bror tog studenten minns jag som om det var igår då jag stod och tittade på deras utspring medan jag tänkte "det är två hela åååår tills det är min tur". Min kusins flickvän skrev då att tiden går fortare än vad man tror och det kommer jag aldrig någonsin glömma. Det är inte förens nu jag inser hur rätt hon faktiskt har, samtidigt som det skrämmer skiten ur mig att tiden går så fort. Det finns så mycket man vill hinna göra och det finns så många dagar man slarvar bort, så många dagar som går utan att man gör något speciellt. 

Ett ordspråk som verkligen påverkat mig och fått inverkan i mitt liv är "livet är inte dagarna som går, utan dagarna du minns" och om man tänker efter är det så jävla sant. Tänk dig endå att det är 365 dagar på ett år och i år har det gått ungefär 52 dagar.. Hur många av dessa dagar kan du berätta exakt vad du gjorde, hur många utav dagarna kommer du ihåg? Inte så många jao.. Vissa dagar kommer man ihåg mer än andra och varför gör man det egentligen? För att det hänt något speciellt som är värt att minnas förmodligen, dagarna har bara gått! Tänk om alla dagar hade varit sådana, tänk hur många dagar av dessa 52 som faktiskt BARA GÅTT!?!? Som man inte gjort något speciellt eller man inte tagit in och skapat några nya intryck! Det är så viktigt att göra något lite extra varje dag för att göra den lite speciell, man borde tänka på det lite oftare tycker jag. Fast samtidigt kanske dagarna som är väldigt speciellá för en hade blivit mindre speciella om varje dag var speciell. Nu fick ni er en daglig fundering.. Eller i alla fall jag. Haha! 
 
 
Ja, detta kan man ju spendera sina lektioner genom att fundera på. Haha fan jag har inget liv. Jag kan ju berätta att vi slutar klockan 14 idag, väldigt skönt att sluta "tidigt" (i alla fall tidigare än fyra) :) Efter skolan skall jag upp till ishallen för att träna, har tävling i Lerum i helgen, sista Elitserietävlingen för iår, vilket är både skönt och tråkigt. Så program står som första prioritering för träningen. Sedan blir det hem til plugget.. fick ju reda på att vi har matte c prov på måndag och då kände jag att det kanske är dags att faktiskt börja jobba på kapitel 2 så jag i alla fall kan försöka få godkänt. Känns ju lite onödigt att behövt plåga sig genom denna kurs om man i slutändan inte ens får godkänt. Ikväll blir det även körkortsplugg!! Jag är så laddad för att ta körkort, jag önskar vid detta tillfälle att jag bokat tidigare teoriprov och uppkörning så man slipper invänta tiden för just nu vill jag bara få det överstökat! 



Kom ihåg mig?