Välspenderad lördag!

Waaaaaaa, shit - var det inte precis fredag? Vart fasen tog helgen vägen, är den verkligen redan slut? Jag har slagit mig ner i soffan med onepiecepyamasen, det regnar, tv är påslagen, typiskt för en svensk slapp söndag.. Jag kom hem från jobbet vid 13, fick jobba för Julia både igår idag på Willys eftersom stackaren hade blivit sjuk. ♥ Så istället för att jag fick en helt ledig helg (som planerat) fick jag istället en helg full av jobb men jag skall verkligen inte klaga för nu blev jag ju helt plötsligt rikare istället för fattigare! (y)
 
Igår var en grym dag, jag jobbade fram till två då sedan jag & Clara tog tåget in till Göteborg och mötte upp Sofia som vi inte träffat på länge. Vi satt och pratade på BK vääääääääääldigt länge innan vi blev rastlösa nog och började röra på oss och magarna började kurra! Utan att ens behöva överväga bestämde vi oss för att äta thaimat, då alla tre verkligen ÄLSKAAAAR thailändsk mat. Först ville vi testa en thairestaurang jag hört skall vara en utav de bästa i stan - Basement Thai men då vi ringde dit och de sa att de var fullt bestämde vi oss istället för plan B. Bara för att göra det snäppet godare och lyxigare tog vi spårvagnen till avenyn och gick in på Amazing Thai. För er som inte ätit där rekommenderar jag det varmt, det är helt klart den bästa thaien jag ätit i Göteborg (har inte testat Basement Thai än som sägt vara snäppet vassare). Amazing thai har middagsbuffé varje dag som kostar 175:- där man först får chicken satay med jordnötssås till förätt, sedan plockar man från buffén den maten man vill ha, ger tallriken till kockarna som tillagar maten medan man ser på, så man får äta precis det man vill och exakt hur mycket man vill av det man tycker om! Till efterrätt finns även glass för de som orkar och vill ha med frukt och lite tillbehör. Amazing thai har helt klart Sveriges bästa jordnötssås, det är verkligen helt sjukt vad den är god. Den är så god att man (jag och sofia citat) kan äta bara såsen i en skål som soppa typ, då är vi även helt seriösa! Nästan så att man vill smyga in i köket och sno med sig receptet hem! Vi spenderade hela kvällen på restaurangen och satt och tjötade i timmar, vi hade verkligen hur trevligt som helt (ja, jag kan ju bara prata för mig själv) men jag tyckte i alla fall att det var riktigt roligt och mysigt. Helt klart en väl spenderad lördagskväll, då vi tog bussen hem vid 11 och jag sov över hos Clara tills alarmet ringde vid 07.45 och det var dags för jobb. 
 
 
Tänkte spendera resten utav eftermiddagen här i soffan med datorn och läxor, har även fått skickat iväg stipendieansökan för en andra gång så nu hoppas jag på att allt blivit rätt! Har några små och tråkiga läxor att göra & det känns som att söndag alltid är en bra dag till att göra sådant man inte vill göra alla andra dagar! Ni får ha det så bra så länge så hörs vi när läxorna har blivit gjorda. Kram ♥



Kom ihåg mig?