Det gör mig lyckligast i världen.

Det här med regn är inte riktigt min grej känner jag. Hela jag deppar verkligen ihop i en liten hög, blir trött och irriterad på allt och alla, energin försvinner och det enda jag vill göra är att krypa ner under täcket, drömma mig bort till tropisk värme och vakna av att solen skiner in genom fönstret! Varför skall cirka 360 dagar om året i Sverige bestå av regn, kan inte världen spontant ändra sig så att den varma sidan av jordklotet kommer till Sverige istället så de varma/torra länderna som behöver regn kan få lite regn?! Dessa regniga dagar kryper känslorna fram, djupa tankar kommer alltid upp i mitt huvud och det är då det känns så oerhört skönt med en blogg så man kan ordbajsa ordentligt (citat från min inspirationskälla och underbara vän alizzz).
 
Idag är det tisdag & vi är redan inne på vår andra vecka i trean på gymnasiet, projektarbetet börjar dra igång och jag är verkligen super taggad inför det för det skall bli så sjuuuuuuuukt jävla kul! Det var inte förens jag skrev den föregående meningen det faktiskt slog mig att jag inte berättat vad mitt projektarbete handlar om här på bloggen. Jag har nämligen bestämt mig att testa på hur det är att jobba utomlands och med utomlands har jag kommit fram till att jag menar - THAILAND! Så om exakt 102 dagar bär min resa av till världens paradis och där kommer jag spendera en månad med min bästa kompis. För att koppla det till skolan, kommer jag alltså att jämföra arbetsförhållanderna mellan Thailand och Sverige. Hur det faktiskt är, vilka skillnader/likheter som finns. (y)
 
Eftersom lärarna tjötat hål i huvudet på oss om att vi skall välja projektarbete utifrån intresse, något vi verkligen är intresserade av och tycker är roligt eftersom vi faktiskt skall lägga över 100 timmar på detta arbete under hösten 2012 och våren 2013! Därför tog jag tillfället i akt och spenderar tiden med att åka ut och upptäcka världen, det jag tycker allra bäst om. Att få resa under ett skolprojekt är rena drömmen, i alla fall för mig och att samtidigt få göra något praktiskt arbete istället för att sitta vid skolbänken med tråkigt teoretiskt arbete! Nu dessa 102 dagar skall spenderas med att planera och förbereda allt för resan så det blir så bra som möjligt! Kände att nu när jag började prata om mitt projektarbete blev jag genast på bättre humör, känns så skönt att jag slipper oroa mig över att jag inte kommit på vad jag vill göra, tänk de stackarna som inte vet vad de vill göra, hade jag varit på det stadiet hade jag förmodligen gripits av panik vid det här laget. Nu har vi psykologi och eftersom jag inte fattar NÅGONTING kanske jag borde börja lysssna & hänga med. Vi hörs senare, slutar tidigt idag så jag hinner förmodligen blogga igen innan träningen sen! Kram ni fina. ♥



Kom ihåg mig?