Så mycket lycka, i en enda hall! :)

Insåg nu att det var väldigt längesedan jag skrev ett inlägg om konståkningen, om träningarna! Men när det gick så sjukt bra som det gjorde igår känns jag att det var värt en uppdatering här! Igår slutade jag skolan halv tre, promenerade bort till Michelle, åt lunch och åkte sedan med henne upp till träningen. Träningen började klockan 16, första timmen var ganska seg då vi bara fick göra samma tråkiga steg och piruetter som vi gjorde i söndags haha menmen nu kan vi väl de stegen perfekt (a) Andra timmen gick sjukt bra, eftersom det är en månad kvar tills jag skall tävla så har jag liiite paus från att träna program utan tränar just nu mer specifikt på tekniken för att den skall sitta så bra som möjligt så medan alla andra a-åkare som ska tävla i helgen åkte program fick jag hoppa igenom alla hoppen! :) 

Det är sådan underbar känsla när allt bara sitter, när man känner att allt bara funkar när man vill. När jag har sådana träningar som jag hade igår är då man inser hur mycket jag faktiskt brinner för sporten. Hur ROLIGT, konståkning faktiskt är och hur mycket jag njuter av att åka på isen! ♥ Jag stod dubbel axel efter dubbel axel, trippel salchow och några bra försök på trippel flip även många bra dubbel flip + trippel toeloop. Hoppade runt hela timmen utan att känna av att jag var trött överhuvudtaget, så det ska vara (y) Känslan av att åka till ishallen, träffa sin andra familj och spendera några timmar med att göra det man trivs med som bäst är så underbar. Jag hoppas alla idrottare där ute känner likadant som vi gör i vår klubb. Att ha en klubb som är som sin familj, som man delar fram och motgångar med, som alltid finns för en och alltid stället upp - det är det absolut viktigaste tror jag för att nå framgång. 
 
Efter isen hade vi dans, som vi alltid har på måndagar. Först arbetar vi alltid igenom kroppen så hela kroppen kommer igång och blir varm, sedan kör vi några balett och balansövningar, styrka och stretch! Nu har vi haft dans cirka 5 gånger och jag känner redan att jag börjar märka skillnad sen innan vilket känns gött! Igår fick vi även göra lite koreografi för första gången, alltid kul med lite variation så längtar redan till nästa vecka för nästa danslektion. Avslutade även kvällen med en myskväll hos mig med Jeanette och Michelle, alltid lika kul. Puss



Kom ihåg mig?