Chicken Nuggets

Det fick bli chicken nuggets när jag kom hem! Man kan tydligen göra dem både med mandelmjöl & fläsksvåler, men fläskvåler låter så otrevligt så jag kör med mandelmjöl istället!

Ingredienser
1 kycklingfilé
1 ägg
0,5 dl mandelmjöl
Olja att steka i

Gör så här
Skiva kycklingen i lagomstora bitar
Vispa upp ett ägg och häll i kycklingen
Vänd kycklingen i mjölet och stek tills de blir gyllenbruna.

Sås - jag gjorde en currysås på crème fraîche, curry, salt och pepper & hade även en dipp som är crème fraîche chili/basilika hemma som jag tycker är så god så jag doppade i den. :D

Det blev verkligen super gott. Just att mandelmjölet gör att kycklingen fick smak av mandel gjorde det bara mycket godare. Gav det mer smak så man kände först mandel och sedan kyckling. Rekommenderar att ni prövar att göra egna eftersom köpta är fulla av skit. Kram

SV: jo jag satt en stund i solen idag med. har du haft en bra dag?

sv; ja =D

fan va gott de där såg ut :)

gott!

sv: tack!

Önskar dig en fortsatt bra dag! :D

hoppas din tisdag har varit lovely :)

Yummie! :)

- hihi ja visst är den cool :D

Vad vill du läsa, se i min blogg? Need your help!

SVAR: ja usch håller med !

KRAM LINA :)

Mums vad gott!! :)

Tack <3



Vad gillade du det jag shoppade idag? :)

Vad gott det såg ut!




Kom ihåg mig?