45 km promenadmaraton med bästa vän!

Haha ja som de flesta säkert sätt på facebook så GICK jag & Fanni från Stora Höga till Göteborg igår haha! Det tog sammanlagt 9 timmar och vi har ALDRIG varit så trötta i hela våra liv som vi var då. Det tog verkligen kål på hela kroppen då det ständiga ösregnet inte gjorde saken lättare. Det är 45 kilometer till Göteborg dit vi traskade, tog gamla vägen genom Jörlanda, Kode, Kareby, Kungälv, Kärra, Angeredsbron, Bäckebol, Backa, Stigs Center, Ringön, Hjalmar Brantningsplatsen och tillslut nådde vi vårt mål som var Göteborgs Centralstation. Eftersom det regnade konstant under hela resan kändes det hela tiden som att någon hängde/tryckte på ens axlar och stod på ens fötter medan man gick. Den sista milen efter att vi inte ätit på 5 timmar gjorde att både jag & fanni var nära inpå tårar asså! Vi har nu lovat varandra att ALDRIG göra detta igen, så jävla jobbigt var det. Innan vi gick förstod vi inte riktigt hur långt det var, men nu när vi vet - gör vi inte om det. En erfarenhet rikare och en ny avcheckning på "att göra i sommar" listan! (y) Idag känns kroppen riktigt slö & förmodligen mår den ännu sämre imorgon men det återstår och se! Det var i alla fall värt att göra det & nu när vi har gjort och klarat det är vi sjuuukt stolta!


Så här glada var vi INNAN vi visste vad vi hade ett oss in i.. För oss låg Göteborg inte så "jätte" långt bort.. Jag kan ju berätta nu att vi helt klart bytt uppfattning. Göteborg ligger riktigt jävla långt bort.. -.-

 


Jag hade ingen ork kvar i kroppen över huvudtaget när vi kom fram. Det var då allt släppte och min kropp helt ärligt sjönk ihop. Efter att ständigt varit aktiv i 9 timmar var man en aning trött + att vi festade dagen innan och inte gick och lade oss förens klockan 03.00 gjorde INTE saken lättare. Men nu är det gjort och jag har satt en prick för att gjort det! Good work om man får säga sånt till sig själv! (y)

grymt gjort, hade aldrig orkat haha!

Svar: Tack så mycket! Inte jag heller om jag hade behövt gå till Göteborg igen! :P
Elina Hagberg




Kom ihåg mig?