Glädjande inspiration!

Finns det någonting jag blir riktigt glad utav är det när man lyckas med det man vill - alltså att inspirera folk. ♥ Att få uppmuntringar och åsikter så man får reda på vad folk tycker etc. & att man inte är rädd att fråga när man undrar något som är oklart. Jag fick nämnligen ett väääldigt glädjande meddelande på facebook som gjorde mig riktigt glad. Just lchf är ju en stor del/ett stort ämne på min blogg och ska jag vara ärlig har jag inte skrivit särskillt mycket om just lchf som diet på bloggen, så mycket är förmodligen oklart för er som inte läst på/går på lchf. Alla era frågor är såklart viktiga så - så fort du har någon fråga eller undrar över något (vad som helst) blir jag jätteglad om du ställer den. Om du vill ha tips hur du ska göra/vad man ska äta etc är det bara att höra av er här på bloggen/på facebook/mail eller vad som helst!

m
Eftersom detta är en ganska vanlig fråga, tänkte jag att jag svarar på den här också så ni andra som undrar samma sak också får ett svar. Super bra fråga, därför kräver den också ett super bra svar så jag ska göra mitt bästa!

- Jag tycker att det är okej med EN dag i veckan då man kan unna sig något gott. Då man kanske inte behöver trycka i sig huur mycket som helst, men endå ska man kunna äta något. Det viktigaste är att man inte går runt och små äter ofta utan att man väljer en speciell dag (eller den dagen i veckan man är sugen) men att det blir EN dag och inte flera. Det är ju inte så direkt att man går upp typ 10 kg för att man äter något onyttigt en gång i veckan! :O Ett alternativ kan ju vara att om man är sugen på t.ex. kladdkaka, så bakar man den själv och ändrar receptet till något nyttigare alternativ. Eftersom det är svårt att veta på köpsaker hur mycket av allt som faktiskt gömmer sig i. Det tråkiga är ju att "nyttigare" alternativ oftast inte blir lika gott som en jätte onyttig mumsig bakelse typ. Menmen man bestämmer ju själv vad man äter eftersom vissa är mer strikta än andra!

som liten hjälp på traven, ska du äta godis en dag i veckan eller onyttigt ska du frossa i dig hur mycker som helst för kroppen vet inte va de ska glra sig av med allt o då glr den sig av med det. tillskillnad från om du skulle små äta varje dag då vet kroppen att detta är "vanligt" och då tar kroppen vara på det.

:)

keep on going girl




Kom ihåg mig?