Dagens påminnelse!

Eftersom "Chicken Nuggets" är gjort på så himla mycket skit tänkte jag testa att göra mina egna, i LCHF style. Jag har hittat lite olika recept där man använder antingen mixade fläsksvålor eller mandelmjöl. Eftersom jag inte tycker att fläsksvålor låter sådär jätte mumsigt tänkte jag nämnligen testa de som görs med mandelmjöl. Självklart ska jag testa båda alternativen för att ha flera alternativ att välja mellan och se i slutändan vilket som blev godast och framförallt mest likt riktiga för dem som gillar de riktigt nuggetsen.
br>
För er som äter snabbmatskedjornas nuggets kan jag ju berätta för er att det inte är särskilt mysiga saker de är gjorda av. De dem gör är att de maler ner de svarta brosken som blir kvar på kycklingarna, sedan bleker dem det i amoniak och andra farliga ämnen för att de ska se någolunda trevligare ut. På bilden nedanför ser vi hur "kycklingköttet" ser ut innan de friteras i mjöl och ströbröd och lite socker o annat skit. Hur sugna är ni på nuggets nu?

a
Så fort jag testat mina egna nuggets kommer jag meddela er hur det smakade, hur lätt det var att göra och även lägga ut receptet och bilder på det. Hoppas jag inte äcklade er allt för mycket med bilden, nuggets är ju faktiskt gott så frågan är hur det KAN vara gott när det innehåller så äckliga saker? Men smakförstärkare löser allt ... eller?

Fyyy vad vidrigt!!




Kom ihåg mig?