Buon Natale / God Jul

Nu när jag efter fem dagar äntligen kommer åt hotellets wifi vill jag önska er en god jul från sydligare breddgrader. Jag har det helt underbart här i vackra Italien med ett jobb jag verkligen trivs med att göra. Dagarna är långa och krävande men det är så grymt värt det!

De två senaste dagarna har jag & Anna-Lisa haft hans om BluTTO Mini Club för barn mellan 3-12. Har varit hur roligt som helst. Barndanserna på kvällarna och alla trevliga gäster gör jobbet grymt roligt. Kvällarna består av olika aktiviteter som vi själva står för och på dagarna finns aktiviteter uppsatta efter ett schema som vi följer. Eftersom detta är ett skidhotell åker de flesta skidor på dagarna (liften är 20m utanför hotelléntren) men det finns även de som inte åker skidor, som vi umgås med. Igår var dagen innan jul, då tomten och hotellets maskot kom och delade ut julklappar till barnen, efter det var det babydans och underhållning. Idag firas jul, eftersom Italien firar den 25e, då det serveras julmiddag lite senare och sedan och även bingo ikväll.

Jag fick ansvaret för morgongympan, stretchingen och vattengympan idag vilket var RIKTIGT kul men jobbigt, nere vid poolen är rena bastun och med träningskläder blev det enormt varmt. Men det gick bra & var RIKTIGT kul. Hoppas jag får göra det de flesta dagarna. (Y) Nu har vi lunch till klockan 15, då öppnar MiniCluben igen & de söta små barnen kommer hit!

Att förstå italienska börjar bli bättre äntligen. De första dagarna var riktigt jobbiga med att förstå men det blir bara bättre & bättre för varje dag. Nu kan jag prata mer och mer med de flesta vilket känns skönt eftersom 97% av hotellets gäster inte kan engelska haha. Men på något sätt har jag lyckats kommunicera ändå, med barnen är lättast såklart.

Yes, tänkte ju bara tala om att jag fortfarande lever (peppar peppar) så ni inte börjar fundera hemma. Men det är så att internet på hotellet kostar så jag kommer vara använda set ibland OCH de minuter jag inte jobbar spenderar jag genom att sova så jag har ingen tid att ens använda mobilen. Därför uppdateringen är så dålig. Jobbat 09-01.30 alla dagar utan i lördags då vi jobbade/festade från 08-04.30 och upp 07.00 dagen efter jaao.

(Bilderna är fotade på kamera skärmen. Därav den kassa kvalitén men det får bli så sålänge, kram)




Kom ihåg mig?