Allt handlar om att ständigt snappa upp nya intryck

 
Nu sitter man ju här, IGEN, hemma i kalla Sverige, där man sitter cirka 300 andra dagar om året också, varje år. Nu är det dags att falla tillbaka in i vardagsrutinerna som blir den samma dag ut och dag in. 
Hur jävla tråkigt låter inte det då? 
Jag satt faktiskt och funderade på detta nu, eftersom jag oftast kommer in i djupa tankar på morgonarna när jag sitter uppe vid fönstret och äter frukost själv eftersom ingen annan är hemma. Tänkte på att man verkligen har en vardagsrutin som bara går om och om igen. Hur många dagar på året är inte densamma liksom? T.ex. jag då.. Man går upp, oftast vid en bestämd tid (varierar väl ibland) men oftast samma, går upp och gör sig i ordning, äter frukost och tar samma väg, samma buss, med samma folk till samma ställe - SKOLAN. Man är i skolan en hel dag och sedan tar man samma väg, till samma ställe ishallen för att träna. Efter träningen åker jag hem, äter & sover. Vaknar upp och det är en ny dag, nästan omedveten att dagen innan faktiskt fanns. 
 
Just att jag säger "Livet är inte dagarna som går utan dagarna du minns" är för att det är så sant! Hur många dagar om året är det inte som bara "finns" där, som bara går utan att man snappar upp något från dagen som gör att man kommer minnas den så länge man lever. De är de där extra dagarna, då det händer något utöver det vanliga som gör att man minns just den dagen! Jag önskar alla dagar var så så man verkligen kände att man lever, varenda dag. Så från och med nu, skall varje dag vara speciell, eller man kan ju åtminstone försöka göra den så där lite extra speciell. Bara någon liten grej som gör att man kommer ihåg den, så man inte glömt bort dagen innan när man vaknar upp nästa morgon redo för en ny dag. 
Får anpassa inlägget med att lägga ut en bild på min andra hälft. Som 99% av tiden får ta del av mina djupa och konstiga tankar men aldrig har klagat. Tjejen har lika konstiga tankar som mig vilket gör att jag älskar henne så sjukt mycket för hon är bezt. 
 
Ja, detta var lite av mina morgontankar som jag kände för att dela med mig. Hoppas ni inte bara tyckte det var en massa dynga utan faktiskt tänkte efter eller i bästa fall höll med. Så sitt inte bakom denna tråkiga skärm nu, utan gå upp och fånga intryck, ta vara på varje dag som om den vore den sista! Kram på er ni underbara. ♥



Kom ihåg mig?