Happy Songkran - Happy New Year!

Hahah att lyckas logga in har med ett thailandskt tagentbord var inte det lattaste kan jag ju saga. Utan a,a,o (de smarta fattar nog) var det lite svart. Tur att jag varken hade de saknade bokstaverna i antingen mitt anvandarnamn eller losenord. Men till slut lyckades jag allt ta mig in pa det. Kostade 30 Bath per login, vilket ar cirka 4 svenska kronor (om ens det haha).

I morse lamnade vi Woraburi, efter att sovit dar en natt. Var valdrigt dyrt nu under det thailandska nyaret och over helgen sa vi packade ihop vara saker och begav oss till ett annat hotell som heter "The Little Marmaid" och kostar 700 Bath per natt vilket ar knappt 140 kr per natt, alltsa 70 kr ungefar per person haha. Riktigt fint for att vara sa billigt, ligger nara bade stan och stranden sa har bor vi de tre kommande natterna innan vi beger oss hemat.

a
a
Tankte beratta lite om igar... Igar firades Sokrang som ar det thailandska nyaret, da hela thailand forvandlas till en lekplats. Alla blir 10 ar igen och vattenkriget drar igang. Jag och mamma kopte var sitt vattengevar och sedan var det krig. Alla gick verkligen ALL IN vilket var riktigt javla roligt. Vi kom in i en grot med manga thailandare vid en restaurang dar vi stod och "lekte"i cirka 6 timmar haha da tiden bara flog ivag! :D Dar vi stod bjods det aven pa mat och ol och de var verkligen hur snalla som helst. Haha det roligaste var att aven poliserna har blev 10 ar och sprang runt och hallde ISKALLT vatten pa oss, hade en svensk polis gjort det hade hela varlden trott han eller hon var dum i huvudet haha. Senare pa kvallen gick vi till hotellet och durschade och bytte om, tog oss ivag till ett massagestalle dar mamma tog en massage och jag fixade haret. Sedan efter ca 3 timmars flatande, drog vi oss ivag mot en restaurang och at, utsvultna efter dagens aktiviteter. :) Sedan var vi sa tr;tta att sangen lockade oerhort. Somnade som en stock den natten, lite br'nd i ansiktet & sa, men jag trivs sa sjukt bra har, mar som en gud i detta PARADIS. Jag vill inte har ifran, jag vill inte hem. Nasta inlagg blir formodligen fullt av bilder fran Songkran, dock kunde jaginte ha med den under timmarna av krig da den hade forstorts men jag har ite FOR och EFTER bilder!

Later som ett lite roligare satt att fira in ett nytt ar an det svenska sattet. ;) Skont att det inte blev nagon tsunami ocksa sa att ni fick fortsatta er semester i lugn och ro.




Kom ihåg mig?