Koh Lanta - thailands sol & bad ö!

wopDestinition Koh Lanta nådd och det tog inte 3 timmar med färjan som beräknat utan tog cirka en timme och en halv timme vilket var skönt. Satt ute på båten så vinden fläktade riktigt skönt, med benen utvinglade över bord samt läste korsord och soduko under tiden - tänkte att det skadar ju inte om man blir lite smartare på ! ;)
rum
a
rum
Efter vi kommit av båten fick vi snabbt tag på en taxi eller "taximoppe" som man kanske borde kalla det. Det är en moped som en vagn sitter fast i, med snöre HAHAHA inte jätte stabilt och bra men det funkar enligt thailändare! (y) Billigt och bra tog vi oss från piren till hotellet för 100bath för oss båda (cirka 20 kronor) haha. När vi skulle checka in var vårt rum inte riktigt klart vilket inte gjorde oss särskilt mycket då vi ställde in vårt bagage i receptionen och begav oss mot stranden. Hotellet är SUPER FINT verkligen, vårt rum är super fint, de har ca 4 pooler (varav en är precis under våran balkong... nu skulle man bott på båtten våningen). Vi bor på 3e, vilket gör att vi fick balkong med. :)
lanta
lanta
Efter några timmar på stranden (som var mycket finare, lugnare och renare än Phi Phi) gick vi till en restaurang precis vid stranden där vi åt lunch. Jag åt som vanligt Kyckling med cashewnötter och jordnötssås hehe som varit min mat minst en gång om dagen haha men det är skönt så jag alltid slipper sitta och välja då jag ALLTID drabbas utav beslutsångest, (ni som känner mig vet hur jag blir).
bikini
Efter maten åkte vi in till stan/marknaden eller vad man nu skall kalla det, där det fanns fullt av affärer - där köpte vi 1, ne 2, ne 3, ne 4.. ah många bikinis iallafall! Nu har jag nog köpt bikinis för resten utav livet tror jag men det är alltid något man behöver eftersom det finns så sjukt många modeller och färger. Nu kom vi precis hem och nu väntar mamma på mig för att vi tänkte ta ett kvällsdopp i poolen innan vi kanske sätter oss i en bar, tar en drink innan vi skall sova, utmattade som vi är. Hoppas ni har det bra i Sverige, vi hörs senare! Peace

Gaaaah! alltså, åååh! Jag blir så sjuuukt avis! Jag har faktiskt aldrig tänkt tanken att resa till Thailand för jag tänker bara på hur långt det är. Men nu har jag bestämt mig! Billigt, maten och så fint. Måste dit ju :D

Ni ser verkligen ut att ha det underbart!

Bra att färjan fungerade och att ni snabbt kom på plats. Rummet och övrigt ser mkt bra ut. Du verkar också ha fått lite "färg" -:) ha fortsatt trevligt. /kram Papsi

Tja! Hoppas du haft en bra start på veckan!

Ska du göra något speciellt nu i veckan? :)




Kom ihåg mig?