Åter hemma i kalla Sverige...

Ja, kan ju meddela att jag är tillbaka hemma i kalla, molniga, regniga och allmänt sega Sverige.
I tisdags vaknade jag och mamma klockan 06.00 eftersom vi kände för att ta vara på de sista timmarna i Karon innan vi skulle bege oss mot flygplatsen inne i Phuket. vi åt frukost på vårat hotell, den thailändska omeletten såklart (som alla andra dagar) och sedn tog vi en sväng förbi beachen. Vi promenerade längs stranden, solade en stund innan vi gick tillbaka till hotellet för att hämta vår packning, checka ut och sedan ta tuk tuk till ett annat hotell en bit bort där sedan en transferbuss skulle hämta upp oss som sedan skulle ta oss till flygplatsen. Det var riktigt varmt denna dag så både jag och mamma bestämde oss för att resa i shorts, tunika och balleringa, vilket inte var särskillt smart vid senare tillfället när vi landade i Sverige och temperaturmätaren visade 0 grader..
a
a
Vi var framme vid 12 på flygplatsen, då vi checkade in vårt bagage, fick tag i våra flygbiljetter och inväntade flyget som skulle lyfta vid 14.05 med kaffe, cola och trevligt sällskap! Efter 6 timmar i luften mellanlandade vi i Sharjah som ligger i Förenade Arabemiraterna där planet tankade medan vi fick oss en benstäckare.. Jag kan ju berätta att vi "nakna" svenskar inte var jätte populära hos araberna då de kollade VÄLDIGT snett på oss, på våra bara axlar och ben. Flyget lyfte igen någon timme senare då det tog ytterligare 6 timmar och 20 minuter hem till Landvetter. Vi landade i Sverige klockan 23.40 svensk tid och 04.40 thailändsk tid, då allt bagage var hämtat och jag satte foten innanför dörren hemma vid 02.30 någongång. Packade upp lite snabbt, gjorde mig i ordning och hoppade direkt i säng - helt utmattad!

Kan även berätta att jag redan saknar Thailand något enormt, hade gjort VAD SOM HELST för att få åka tillbaka dit med en gång. Solen, värmen, maten - ALLT var bra där! Nu såklart börjar jag känna mig trött och hängig, förvånar mig inte om jag råkar ut för en tid av förskylning nu... Skulle aldrig hänt om jag var kvar i värmen! Ta mig tillbaka, SNÄLLA!



Kom ihåg mig?