NEW, FABOULOUS RECIPE! :)

Godmorgon trogna läsare, hoppas ni är lika pigga och glada som mig! :D Imorse var det mitt ansvar att gå ut med hunden så det fick bli att gå upp lite tidigare för att hinna med det så hon inte gör obehagliga saker inne i huset. ^^ Fanni och jag gick och lade oss efter at vi kollat klart på The Shawshank Redemption igår, eftersom filmen är över 2 timmar och en kvart så var vi GANSKA trötta när den väl var slut så vi somnade direkt! ♥

Imorse planerade jag tiden väl, gick upp och gjorde mig i ordning snabbt för att hinna baka bröd som skulle ätas varma till frukost. Det fick bli LCHF scones som verkligen blev jättegoda och både jag och Fannii blev proppmätta! :) Efter jag gjort mig i ordning gick jag upp i köket och förberedde degen och medans frukostbullarna var i ugnen gick jag ut med hunden och eftersom Fannii har skadat foten och inte får gå särskilt mycket var hennes uppgift att passa bullarna och det klarade hon galant! :D

Ingredienser till 6 st bullar.
0,5 dl fibrex
0,5 dl vatten

2 ägg
0,5 dl bakepro
1 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
2 msk fiberhusk
0,5 dl vispgrädde
0,5 dl vatten
0,5 dl mjölk

Gör så här:
- Lägg fibrex i blöt i 0,5 dl vatten.
- Blanda under tiden alla ingredienser.
- Lägg i fibrex och mjölk.
- Låt degen stå och jäsa i ca 10 minuter.
- Forma 6 bullar och lägg upp på bakpappersklädd form.
- Grädda i ca 20 min i 200 grader.

Servera varma med smält smör! Smakar precis som scones :)

frukostbullar
Super enkelt recept som blev jättegott. ♥ Det var extra gott eftersom vi åt dem varma, men jag tror nog de är minst lika goda kalla, eller ah det märker jag ju imorgon bitti! :D Jag åt två halvor med mycket smör, ost, skinka och gurka och det var super gott. Men de är nog godast om man bara har smör på för då känner man mest smak utav just brödet. Osten och skinkan tog över smaken väldigt mycket! Rekommenderas att pröva, de innehåller endast 2g kolhydrater per bulle, 97 kalorier, 7g protein och 6g fett! :D

Efter skolan idag ska jag & Fannii äta Thai mat, som jag älskar det så vet jag att det kommer bli super gott! Efter maten åker vi direkt upp till ishallen och tränar 16-18! Efter träningen kommer Clara till ishallen, idag är det pluggkväll tillsammans framför Halv åtta hos mig. ♥ Ha det super, vi hörs!

Åh de måste jag testa! :D Får köpa hem bakepro först bara ^^

Svar: Ja, det tycker jag du borde! Fungerar as bra ;))




Kom ihåg mig?