Årets LCHF Cheesecake! :D ♥

Eftersom det var "lugn" lördag idag så passade jag på att baka lite. Jag tycker det är det roligaste att göra när man är hemma för att sysselsätta sig med något istället för att bara sitta vid datorn och inte göra någonting alls. Det fick bli Hallon & Blåbär LCHF Cheesecaken från boken "Bakglädje med LCHF" som jag länge funderat på att baka men aldrig haft tid till att faktiskt ta tummen ur och göra det!

Ingredienser:
3 ägg
1,5 dl björksocker
200 g philadelphiaost
0,75 tsk vaniljsocker
3 dl grädde
1 dl hallon
1 dl blåbär

Gör såhär!
- Separera äggvitorna och äggulorna i två olika bunkar.
- Vispa äggulorna, björksockret och vaniljsockret pösigt.
- Vänd ner philadelphiaosten i smeten och rör runt till en slät smet.
- Blanda i hallonen & blåbären och rör om tills smeten får färg av bären.
- Vispa grädden hårt och vänd ner i smeten.
- Vispa äggvitan till ett hårt skum (så du kan vända bunken upp & ner)
- Häll i det i smeten och rör runt med vanlig sked. 
- Häll i smeten i formen och ställ in i kylen i 5 timmar.
- Ta fram 30 minuter innan servering och servera med bär och vaniljsås.

Ingredienser
Yummi
Efter min långpromenad med våran hund Asta kom Fannii hit. Dresscoden idag inkluderade OnePiece och raggsockor, utan dem hade jag inte släppt in henne i huset, hehe! ♥ Rätt ska vara rätt.. aha -.- Först åt vi inbakad kassler med sallad, broccoli och lite smått och gott. Sedan gick vi såklart direkt på efterrätten. :D Resultatet av Cheesecaken ser ni nedan, bild från efter den stått i frysen i ca 5 timmar, innan vi satte tänderna i den och åt. Hihi!
mums
#
<3<<3
Nu sitter vi och jäser i soffan framför TV:n efter att vi suttit och smaskat på min underbara Cheesecake. ♥ Den blev riktigt, riktigt god och kommer bakas många gånger framöver! :D För alla glass och bakelse älskare --> Här har ni den ultimata desserten! :D Kraaaaam

Åh vad roligt! :D jag har heller aldrig fått tummen ur att göra den. Men nu blev jag jättesugen på att testa den när det tydligen var jättegod också! :)

hej! :)

jag undra om man kan äta LCHF ibland blandat med mer GI? alltså att man äter LCHF ngra dagar och sedan GInågra dagar, eller blir det bara dåligt då ist? :)

Svar: Ja, det är klart du kan göra det eftersom dieterna är väldigt lika varandra! :D Börja lite smått och sedan ser du hur det funkar. Funkar det inte särkillt bra byter du bara tills du får in ett system som faktiskt känns bra! :)

Fasen va det ser smarrigt ut!!! Måste ju bara pröva :)




Kom ihåg mig?