pocketful of sunshine!

Åh vad jag längtar tills den först snön kommer - vädret som är nu går mig på närverna! :o Att det ska behöva vara både kallt, blåsigt och regnigt på samma gång får en att tappa humöret för ALLT som behövs göras. Det bidrar inte med någon julstämning överhuvudtaget och hur kul är det att hitta på saker när det alltid regnar, alltid är kallt och man blir trött när det alltid är mörkt och tråkigt? Jag föredrar hellre att snön kommer och att det är kallt än att vädret som är nu håller i sig! Dock måste jag även meddela att det tydligen ska regna även på julafton och det känns ju sådär lagom kul.. Den här tiden på året är mysig så länge snön finns nära men nu när det är så grått, blött, kallt och blåsigt blir man bara hängig, eller iallafall jag.

I år firas julafton hemma, då släkten - eller ah de två personer min släkt består av kommer + familjen. Nästan allting är redan förberett hemma så det känns bra att vi är ute i så god tid. Pepparkakshuset byggdes klart igår och det blev lika fult som de brukar bli varje år hahah så jag vågar inte lägga ut en bild eftersom Oskar sa att huset var fult. :( Allt pynt är även uppe, alla köttbullar är klara, julgodiset är bakat och det enda som saknas är min fasters tunnbröd som jag verkligen hoppas hon tar med sig hit när hon kommer! ♥ Ingen jul utan tunnbrödet säger jag bara. Idag vaknade jag och kollade på det 12e avsnittet av julkalendern tillsammans med Oskar som kom förbi i morse efter att han hade slutat jobbet. Stackarn har inte sovit sedan klockan 10 igår kväll vilket då ledde till att han var ganska trött hehe! Gulligt av honom att han kom förbi och även körde mig till skolan. :)
lucia
Idag var veckans längsta dag i skolan, började med luciaövning på morgonen och sedan direkt till idrotten som hölls utav Kristian idag. Han hade friskis och svettis uppvärmning och sedan körde vi styrka i 45 minuter, vilket var RIKTIGT jobbigt men roligt och nyttigt för allihopa. Efter idrotten var det lunch, idag serverades tyävärr pyttipanna som inte är en hitt när man äter enligt LCHF. Även salladen var värdelös få min lunch fick bestå av gurka och lite utpetade köttbitar ur pyttipannan haha. ^^ Idag gjorde jag judendomsprovet som jag missade den dagen förr förra veckan när jag var hemma och var sjuk, det gick förvånansvärt bra och jag fick göra provet under Claudias religionslektion med någon 09 klass haha det var lite svårt att koncentrera sig när hon hade genomgång med dem om etik medan jag försökte komma på vättiga svar att skriva. Men det gick allt.. tror jag! ;) Efter religionen hade vi naturkunskap som fick avsluta dagen och eftersom vi har prov i Organisk kemi på måndag så bestod 99% av lektion av genomgång som kändes som de tog 100 år. Vi slutade 16.10 det bidrog till att jag missade 1 timme av träningen idag, men jag gick på 5-6 och hann alltså då med en timme iallafall, var kall och trött endå så det var väl lika bra att köra hårt en timme istället för att bara glida runt i två timmar.
<3
Bild från 1an på mig & Clara. Tycker den var charmig så den fick bli dagens bild hihi! :)

Efter träningen åkte jag med Helena hem, det är så praktiskt att hon bor i Lilla Edet vilket gör att hon alltid kör förbi mitt hus så att jag ofta kan åka med henne hem. Det är skönt så man kommer hem fort för det finns jhu alltid 1003932 saker man måste hinna med att göra innan man går och lägger sig! Eftersom det knappt blev någon lunch i skolan idag var jag riktigt hungrig när jag kom hem, under träningen hade jag sådär ont i magen för att jag var så hungrig. Ni vet när man verkligen känner hur tomt det är medan magen skriker på mat!

Det blev att laga mat direkt, eller ah "ta fram" mat! Det fick bli Turkisk yoghurt med pinjenötter, russin och honung. Tillsammans med min LCHF smörgås med kaviar och lite kall kyckling på ett fat bredvid. Det var riktigt gott och nu är jag mätt och belåten. Fick även gjort lite spanska nu innan jag började blogga, skrivit ner allt som ska vara med på provet den 19e, och det känns som jag kan allt hyfsat bra med. Gött för då kan jag lägga mest fokus på naturkunskapen. Resten av kvällen ska jag spendera framför tv:n då mamma och Jonas redan börjat kolla på Pistvakt utan mig. Men jag har sett de flesta avsnitten 1200 gånger så det gör inget om jag hoppar in lite senare hhe! :) ♥ Imorgon har vi inga lektioner så imorgon är jag ledig, det ska bli riktigt gött! En ordentlig vilodag nu innan SM sitter inte fel. Sedan är det bara onsdag kvar i skolan och sedan är det slut på skola för mig denna veckan! Eftersom det bär av till Malmö tidigt på torsdags morgon! Men vi hörs imorgon, ha en super bra kväll!

hej! bra blogg! äter du alltid enligt LCHF? är ditt mål att gå ner i vikt? :)

Svar: Ja, jag äter alltid enligt LCHF! Eller så mycket det bara går! Ris, bröd, pasta och vete ingår inte i min vardag längre! I början var det för att gå ner i vikt men nu fortsätter jag för att hålla vikten stabil. + att jag inte KAN äta sådant längre, jag får inte i mig det och jag tycker inte om det! Protein och fett är så mycket godare än kolhydrater! :D




Kom ihåg mig?