Recept på årets godaste julgodis! :)

Nu är de sista julgodiset klart, den sista maten färdig lagad och all dukning klar uppe på bordet. ♥ Idag stod Bounty på schemat och det blev faktiskt riktigt gott.

Ingredienser på ca 30 stycken!
50g kokosfett.
1 dl björksocker
200g kokos
1 dl grädde
1 dl kokosmjölk
100 g choklad (över 70%)

Gör såhär:
- Blanda kokosfett och sukrin i en kastrull
- Häll i grädde, kokosmjölk och kokos och låt skjuda
- Låt stå i kylen i 1 timme
- Ta ut från kylen och rulla till bollar eller små kvadrater 
- Ställ i kylen i 1 timme
- Smält chokladen i mikron, doppa bollarna & ställ sedan kallt.
Dessa Bounty blev verkligen jättegoda så jag rekomenderar verkligen dem till er som har tid. Även efter jul är de perfekta som godis eftersom det inte bara är "juliga" utan även funkar som vanligt godis! :D
a
a
Jag och Amanda bakade även årets sista pepparkakor som blev supergoda. Denna gången hade jag dem inne längre i ugnen och de blev mycket bättre! :D
a
<3
aa
Nu väntas uppesittarkvällen med att kolla på film - Tomten är far till alla barnen! Lika kul som alltid haha. Den är sjuk men riktigt kul! Nu önskar jag er alla en riktigt God Jul och Gott nytt år så hörs vi imorgon! :D ♥



Kom ihåg mig?