IT'S RAINING, HOW UNUSUAL!

Det är ju så himla roligt att vara ledig sådana här dagar när regnet öser ner, det blåser, ingen sol skymtas på långa vägar och  man knappt ser himlen för alla moln ligger packade i vägen. Detta vädret bidrar till att all lust och all energi bara sugs ut ur en, kan det inte bara bli bra väder som t.ex snö och sol som gör att snön glittrar, det hade varit så underbart! Detta väder kommer tydligen hålla i sig ända tills julafton enligt väderprognosnissarna men förhoppningsvis har dem fel som vanligt och vi kanske kan få snö till julafton åtminstone. Inspirationen att gå ut och fota, promenera eller göra något försvann helt imorse när jag drog upp rullgardinen och såg hur vädret var, men jag måste ta mig in till Stenungsund senare så jag har inget val. Har suttit inne och "pluggat" hela dagen eller åtminstone försökt men det har inte gått särskilt bra eftersom jag kom på när jag skulle börja att alla mina böcker fortfarande är i skåpet i skolan för att jag inte har kunnat ta med dem hem eftersom min nyckel som sagt varit borta sen förra veckan! För att skriva något positivt om idag så kan jag ju berätta att jag ÄNTLIGEN hittat min reservnyckel så att jag från och med nu kan komma in i mitt skåp igen (y) Tack Alexander och Alice för att ni stått ut med min slarvighet och lånat ut era redan proppfulla skåp till mig. ^^ När ni tappar bort era nycklar lovar jag att ställa upp som nr 1 utlånare av skåpet! ♥

Regn
Idag valde jag faktiskt att sova ut, därför missade jag att gå upp till julkalendern vilket är väldigt väldigt väldigt ovanligt av mig. Trodde aldrig det skulle hända men nu var jag verkligen trött och jag kände att det var bättre att vara utvilad nu innan SM. Jag fick sovit till kvart i 10 så jag vaknade av att Asta fick världens ryck och skällde så det ekade i hela huset, jag vaknade även med världens träningsvärk i röven, armar och RYGG från gårdagens idrottslektion. Ryggen är ta mig fan värst haha kan knappt röra mig, känns ju bra osv! Som naturkunskapsläraren nu gick igenom igår så ska ju nu min kropp bilda mycket protein som fixar mina "nerbrytna" muskler så träningsvärken går över. Får väl hjälpa musklerna lite på traven med att äta mycket protein också och det löser jag senare idag när jag och Alex käkar lunch på Thaien! Grym lösning va? Efter att jag pluggat klart spanskan ska jag ta bussen in till Stenungsund för att möta Alex, byta en julklapp jag har köpt, sedan handla lite kläder till mig själv hehe. Nu när pengar fyllts på på kortet är det väl ingen idé att låta dem ligga där och vila och vänta på bättre tider? Aha =) Sedan ska vi promenixa till Thaien och äta där innan jag ska upp till ishallen och träna vid 5. Idag kanske det blir Kinan mittemot Thaien för omväxlingenskull men jag får väl fråga Alex med vad han vill innan vi bestämmer! :D Jag har även hunnit med att städa lite idag, bäddat rent sängen, städat i lådor etc (medan jag letade efter nyckeln) och det var riktigt skönt att få de gjort. Annars har jag väl inget speciellt för mig idag, kanske måste slinka förbi skolan med en ledighetslapp med men det kan jag förmodligen göra imorgon så varför åka in extra på en ledig dag när man verkligen inte behöver..? Ne jag skiter nog i det nu när jag tänker efter. Vi hörs senare, glad Lucia på er föressten! ♥

så lite så min sköna, det ska jag komma ihåg ;) <3




Kom ihåg mig?