HELGENS DESTINITION - MALMÖ!

Imorse ringde alarmet 06.10 - gick upp, gjorde mig i ordning, åt frukost, packade ner det sista och satte mig i bilen och jag, mamma och Duran började köra mot Malmö för SM 2011 i Konståkning! ♥ Vi började åka runt klockan sju och jag sov enda tills 09.15 så jag vaknade upp precis när vi körde in i Skånes län, det kändes skönt! Bilresan tog totalt tre och en halv timme så det var inte så farligt, att jag sov med bidrog till att det gick ännu fortare. Vi var framme vid Malmö Isstadion runt klockan 10 och min träning började 11, jag träffade Olof, bytte om och så värmde vi upp tillsammans innan träningen. Vi tränade i 45 minuter, dels för att gå känna på tävlings isen och dels för att få träna innan tävlingen! Träningen gick jätte bra, stod flera salchow och några axel men när jag åkte till musik gick det inte jätte bra haha. Menmen! ^^ 

Efter träningen åkte vi till hotellet och packade upp alla saker, eller iallafall la in allt på rummet. Sedan gick vi mamma och jag ner till lobbyn - medan mamma väntade på Helena och Duran för att hon skulle skjussa dem till ishallen för att de skulle vara med Arvid på hans träning så gick jag runt på lilla torget och här runt hotellet för att leta upp något bra ställe för mig och mamma att äta lunch på! Jag hittade såklart ett super bra thaiställe där vi åt lunch. Vi skulle först äta på salladsbaren Barista men det var ungefär som Espresso House så dem hade inte särkillt bra sallader så det fick bli thai! :D Det gjorde ingenting för mej (aa)
malmö
Nu är jag mätt och belåten och sitter på hotellrummet för att vila lite innan tävlingarna sätter igång ikväll. Junior damer går på klockan 19.00 och eftersom både jag och Olof är i första gruppen så går vi på 19.00 och jag åkter som nummer 5, vilket är runt 19.27! :D Hoppas det går bra idag, det hade varit så himla roligt om jag satte programmet felfritt nu när det äntligen är SM! ♥ Jag ska iallafall göra allt vad jag kan när jag åker, så får vi se hur långt det räcker. Vi hörs senare! Kram



Kom ihåg mig?