Ge mig helg, ge mig jul!

Godmorgon underbara FREDAG! ♥ Äntligen är det fredag igen, dock är det både positivt och negativt eftersom ännu en vecka nu är över och det är ännu mindre tid kvar tills alla inlämningar ska lämnas in och alla prov ska vara gjorda.. Men positivt är att jullovet närmar sig, julafton närmar sig och julstämningen äntligen smygit hit. Överallt är det så himla mysigt, julpyntningar på de flest ställen, julmusik i högtarna, lukten av varm glögg och pepparkakor - ÄLSKA!

Igår var det kvällsöppet inför jul på Stenungsund torg, det var även 20% på nästan allting så då var det full fart att sätta igång att leta julklappar tillsammans med min bästa vän Fannii. ♥ Jag hittade faktiskt en julklapp till min bror, hade kunnat skriva vad jag köpte eftersom jag inte tror chansen att han skulle läsa det här är så stor men för säkerhetsskull så låter jag bli att nämna det eftersom det är roligare med överraskningar när det väl gäller. Det är ju trots allt bara 22 dagar kvar så han kan nog vänta trot jag allt! Jag hittade även en söt tunika och ett par röda julstrumpor till mig själv & Fannii köpte en rosa tunika, ett par vita julstrumpor och en present till hennes pappa som fyller år på lördag. Det är sjukt att det redan är 2a december, tänkte blogga om att det var 1a igår men jag hann inte sitta vid datorn igår så det fick bli ett blogginlägg om den 1a istället haha!
sötisar
Dagen började med frukost framför årets julkalender, Tjuvarnas jul! Om man jämför med de tidigare årens julkalendrar så är detta den första bra julkalendern sedan Diselråttor och Sjömansmöss gick så iår ska jag följa den, VARJE DAG! ♥ Första lektionen i skolan var franska, vi fick återigen plugga inför provet på torsdag så det var härligt. Nu sitter jag och har Internationella relationer, vet inte vad vi ska jobba med men det märker jag väl så fort jag börjar läsa det vi ska haha men jag orkar inte ^^ Efter denna lektionen har vi svenska och sedan är det lunch & idag serveras hamburgare med sallas och tillbehör. De vanliga hamburgarna i skolan är inte särskillt goda men de vegetariska burgarna här är supergoda - mycket bättre, tjockare och mycket godare än de vanliga. Efter lunchen har jag spanska, idag har vi glosförhör på ca 15 glosor så det är ganska lugnt, sedan slutar jag 14.20 tar bussen hem, pluggar lite och sen blir jag förhoppningsvis körd av Jonas till träningen! :D Efter träningen blir det att snabbt göra sig i ordning för ikväll ska vi ha klassfest i en lokal i närheten av skolan, det ska bli riktigt kul att ÄNTLIGEN ha den efterlängtade klassfesten vi pratat om och ordnat ända sen vi kom hem ifrån England v.31 haha ^^ Det kommer förhoppningsvis bli en superkväll, dock måste jag hem tidigt eftersom det är dags för tävling imorgon igen, elitserietävling 8 i Kungsbacka! Trots att jag varit sjuk hela veckan hade jag tänkt att tävla eftersom jag och mina tränare ska prata och bestämma det idag, om jag borde tävla eller inte :D Hoppashoppas jag får tävla eftersom jag laddat upp för det nu blir det tråkigt om jag inte får tävla nu..
konsåtåkning

Måste även tilläga och ägna ett STORT grattis till min älskade Oskar som klarade sin körkortsteori och sin uppkörning igår, så nu har han äntligen körkort. Han hade inte sagt när han skulle göra teorin och uppkörningen så det blev världens överraskning när han körde till min skola och bad mig möta honom och visade mig det påskrivna och GODKÄNDA pappret! Så glad för din skull. ♥ Kan ju också berätta att han fyllde år i tisdags och det firades med god middag med mysigt sällskap hemma hos hans mor med familj.
Oskar
Kvällen var supermysig, trots att jag inte mådde så bra! Av mig fick Oskar vita converse och så hade mamma, pappa och Jonas köpt en Armani parfym till honom. Han verkade nöjd, så det var ju bra! :D
red
Jag hör av mig senare ikväll om jag hinner, annars uppdaterar jag imorgon innan vi åker till Kungsbacka! Ha en underbar fredag så hörs vi, kram ♥

lycka till på tävlingen bästa du!

<3




Kom ihåg mig?