DÅLIG UPPDATERING! (L)

Förlåt att det är dålig uppdatering men just nu är
mitt liv så stressigt att jag knappt vet vart jag är.


Denna veckan har det varit prao för min del.
Jag & Sofia praoade hos Per Björkman på Nösnäs.
Vi var med på hans musiklektioner och vi var också med
Dramaläraren Sofia på hennes. Det var jätte kul!
LÄS DAG FÖR DAG LÄNGRE NER! :D

Ljus

På måndagen (första lektionen) fick vi spela, "I Heard it throught the grapevine".
Det är en blues låt med Marvin Gaye.
Det var Estet 3:orna som hade lektion då, i ungefär 3 timmar.
De tre timmarna var skit kul. Det var jätte snälla och jag hade jätte kul.
Det är en väldigt stor skillnad med kunskap mellan oss, de var verkligen bra.
Efter musiken hade vi lunch, nösnäs matsal är bättre än våran
och så har de fil för dom som inte gillar maten, plus för det (y)
Sen hade vi drama med Estet 1orna. Det var också kul.
Hamnade med Lovisa, Annie, Evelina och sånna jag kände! :)

TISDAG: Vi hade musik med 1or, vet inte vilken klass det var.
Vi hade genomgång Blues, det var faktiskt väldigt intressant.
Sen hade vi drama igen! :D

Bild sen draman! Sminkrummet i pausen!
Prao, ja och sofia

ONSDAG: Jag & Sofia kom dit vid 8.30 och vi började 12.15!
Vi kunde fått sovmorgon, men det visste ju inte vi.
2:orna som vi skulle varit med hade Yrkesinformation på morgonen.
Jag och Sofia gick med Johanna på arkitekt och hon som
representerade det var lite sne..

* Hon var jätte nervös.
* Hon pratade i turbo tempo.
* Hon kudne inte sitta still.
* Hon sa "Ehmm.." innan varje mening.
* Hon avslutade inte meningar innan hon började på nya.
* Hon blev aldrig klar.

Jag, Sofia och Johanna satt och skrattade.
Sen hade vi musik med 3orna igen.
Vi spelade Svensk folkmusik, det var jätte kul.
Denna gången spelade jag bas och vi gjorde en egen version.

TORSDAG: Idag hade vi sovmorgon till 9.40!
Jag tog bussen in och när jag och Sofia skulle gå från
Stenungskolan till Nösnäs spöregnade det verkligen!
Vi tog också en omväg så vi kom lite sent :/

Vi hade samma lektion som vi hade haft på tisdagen.
Om Blues, men den timman gick snabbt och nu kan Jag & Sofia allt om Blues! :D
Sen hade vi lunch till 12.35. Sen hade vi musik med Estet 2:orna.
Alla på nösnäs är jätte trevliga, det var inte alls som jag trodde de skulle bli ..
Typ att man skulle få blickar och sånt för man var så små. Istället hälsade alla
och tyckte det var jätte kul med praktikanter (y) :D
Med 2:orna hade vi först Rytmövning!
Man skulle skriva ner olika takter, det var svårt men kul.
Sen delade vi in oss i 2 grupper och min grupp spelade "Lay all your love om me"
från ABBA! :D Det var jätte kul, vi sjöng i stämmor och fick till låten väldigt bra.

Sen var det kör!
Alla 2or och 3or i Estet linjen var där. Deras kör är väldigt annorlunda
jämfört med våran! De sjunger jätte svåra låtar med ungefär 5 olika stämmor.
Det låter skit bra, men det är ganska svårt! :D Sen slutade vi.

Min vecka var jätte rolig. Jag & Sofia är väldigt nöjda med våran praoplats.
Imorgon är vi lediga, ganska skönt ändå! Man får en långhelg. :D

Jag och Sofia var så blöta om fötterna så det var bättre att gå barfota! :P
Bada

Kram Elina.



Kom ihåg mig?